וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאפשר גרעין לאירן - בגידה בלתי נסלחת"

טלי גולדשטין ופנחס וולף

15.5.2008 / 13:24

הנשיא ג'ורג' בוש צפוי לומר בכנסת: "ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצטרפת להתנגדותה לשאיפות הגרעין של אירן"

"לאפשר לאירן להתחמש בנשק גרעיני - זו בגידה בלתי נסלחת בדורות הבאים" – כך צפוי נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש לומר בנאום שיישא היום (חמישי) בפני הכנסת. מטיוטת נאומו של בוש שהגיע לידי סוכנויות הידיעות עולה כי הוא צפוי לומר: "למען השלום, אסור לעולם לאפשר לאירן להחזיק בנשק גרעיני". ביום השני לביקורו בישראל יגיד הנשיא לחברי הכנסת כי "ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצטרפת להתנגדותה לשאיפות הגרעין של אירן". בוש עתיד לחזור ולהדגיש את השקפתו, לפיה על הדמוקרטיה לגבור על הכוחות הקיצוניים המתפשטים במזרח התיכון.

הנשיא בוש הגיע עם פמלייתו למשכן הכנסת, שם התקבל בטקס קבלת פנים רשמי בליווי תרועות כבוד, הנפת דגל ארה"ב והשמעת המנון ארה"ב וישראל. במהלך הטקס לחץ בוש את ידיהם של תלמידים המייצגים את ששת העשורים של המדינה.

הוא סקר משמר כבוד של הכנסת והניח זר על הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל. בסיום קבלת הפנים חתם בוש בספר האורחים בטרקלין שאגאל, ויצא עם פמלייתו ללשכת יושבת ראש הכנסת דליה איציק.

בוש נחת אתמול בישראל וביקורו יימשך עד ליום שישי. משעות הבוקר הוא סייר במצדה, ומשם המשיך לירושלים. הוא הגיע בליווי פמליה של 15 איש, בהם שגריר ארה"ב בישראל ריצ'רד ג'ונס, שרת החוץ קונדוליזה רייס והיועץ לביטחון לאומי סטיבן הדלי.

בשעה 14:00 תקיים הכנסת ישיבת מליאה מיוחדת לכבודו בה יישאו דברים בוש עצמו, יו"ר הכנסת דליה איציק, ראש הממשלה אהוד אולמרט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully