וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: 50 אלף הרוגים ברעש האדמה בסין

טלי גולדשטין

15.5.2008 / 14:28

לפי נתונים רשמיים, נספו עד כה 20 אלף בני אדם. סדקים התגלו בסכר באזור מוקד הרעש. אם יתמוטט, שתי ערים עלולות להיות מוצפות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

אלפי חיילים סינים רתמו אמש (רביעי) את כל כוחותיהם כדי לנסות ולמנוע אסון נוסף לרעידת האדמה הקטלנית שפקדה ביום שני את מחוז סצ'ואן שבדרום המדינה, לאחר שסדקים מסוכנים נתגלו בסכר גדול באזור הרעש והתחנות ההידרואלקטריות דיווחו על נזקים חמורים.

מניין ההרוגים הרשמי עלה ל-19,500 בני אדם, כך דיווחו היום שלטונות סין בהצהרה פומבית נדירה. עם זאת, סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה כי מספר זה עלול להגיע גם ל-50 אלף הרוגים. מספר הלכודים תחת ההריסות עומד על כ-26 אלף בני אדם. כלי התקשורת הסינים כי הערים דוז'יאנגיאן וצ'נגדו עלולות להיות מוצפות אם סכר זיפינגפו יתמוטט. רשת CNN מדווחת שממשלת סין מסרה אמש כי הסכר יציב ובטוח, אך גורמים רשמיים הזהירו מפני נזק חמור שנגרם לשתי תחנות הידרואלקטריות במחוז מאושיאן.

סוכנות הידיעות הסינית סיפקה נתונים חדשים על מניין ההרוגים משמונה קהילות במחוז סצ'ואן המסתכם ב-20 אלף בני אדם, לרבות 7,700 שנספו בעיר יינגשיו, הסמוכה למוקד הרעש. בנוסף, לפי ההערכות נהרסו ברעש 4.3 מיליון בתים. נתונים אלו צפויים לעלות עם כול יום שעובר.

מפולות שנגרמו מהרעש, חסמו את זרימתם של שני נהרות במחוז הצפוני צ'ינגצ'ואן, ויצרו אגם עצום באזור בו אלף בני אדם נהרגו ו-700 עדיין קבורים תחת ההריסות. "המים הגואים עלולים לגרום להרים להתמוטט. אנו זקוקים נואשות למומחים גיאולוגיים שיערכו בדיקות ויחברו תוכנית הצלה", ציטטה סוכנות הידיעות הסינית את דברי יו"ר המפלגה קומוניסטית לי האו.

"המצב חמור מכפי שציפינו"

מאה אלף חיילים ושוטרים הגיעו לאזור האסון, שגודלו כגודל בלגיה, ובעזרת אלפי מתנדבים חיפשו בין ההריסות אחר ניצולים, האכילו את הרעבים, והעבירו את הפצועים למקום מבטחים. כמו כן, מאות חיילים הצליחו להגיע אתמול למחוז וונצ'ואן, מוקד הרעש, לאחר שהלכו מאות קילומטרים בהרים. זאת מאחר ומזג האוויר הסוער, הפוקד את האזור זה יומיים, לא מאפשר הנחתת צנחנים לאזור האסון.

גורמים ממשלתיים דיווחו כי המצב חמור מכפי שציפו. צוותי ההצלה שהגיעו לעיר יינגשיו מצאו רק 2,300 ניצולים מתוך 100 אלף תושבי העיר ואלף פצועים קשה. ערים סמוכות נותרו עדיין מנותקות. "המפלגה הקומוניסטית לא שכחה את וונצ'ואן", אמר ראש ממשלת סין וון ג'יהבאו, שהגיע לאזור במסוק. בשידורי הטלוויזיה הממלכתית נראה ג'יהבאו זוחל בין ההריסות ודוחק בניצולים להחזיק מעמד.

"שינהואה" דיווחה כי חיל האוויר הסיני הצניח 9.1 טונות של ציוד, הכולל תרופות, שמיכות ומקלטי רדיו וכי אספקה נוספת בדרך. מחוז וונצ'ואן זקוק לאספקה של 35 טונות מזון ביום בנוסף ל-12 אלף אוהלים בעבור מחוסרי הבית. מחוז בייצ'ואן, המוקף בהרים, זקוק ל-50 אלף אוהלים, 200 אלף שמיכות, 300 אלף מעילים, מים לשתיה ותרופות.

בעוד צוותי ההצלה מתקשים להתמודד עם רעידת האדמה הקשה ביותר שפקדה את סין מאז 1976 – אז נהרגו כ-300 אלף בני אדם בעיר הצפונית טנגשאן – שידרה תחנת הרדיו הממלכתית קריאות לתרומות של מזון, מים, ציוד ודם מהתושבים שלא נפגעו ברחבי המדינה. בעיר מיאניאנג, אחת הערים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעש, העניקו תושבים מזון ובגדים לעשרת אלפים הניצולים שמצאו מקלט זמני באצטדיון המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully