וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגראד: שונה נוהל האזעקה באשקלון

15.5.2008 / 10:08

לאחר שנותקה בשל התרעות שווא, הוחלט בפיקוד העורף להפעיל את האזעקה עם כל שיגור רקטה לעבר אשקלון

בפיקוד העורף הוחלט לשנות את נוהל הפעלת האזעקה באשקלון בעקבות נפילת טיל הגראד בקניון בעיר אתמול, ובימים הקרובים תופעל האזעקה עם כל שיגור של רקטה לעבר אשקלון.

לפני נפילת הרקטה אתמול לא הושמעה התרעה. האזעקה באשקלון כובתה בשל ריבוי אזעקות שווא והערכות מצב שקבעו כי הסיכוי לנפילת רקטות בעיר הוא נמוך. בפיקוד העורף אמרו שניתוק המערכת נעשה בתיאום עם עיריית אשקלון.

לדברי גורם ביטחוני, בעקבות הארוע אתמול חזרה המערכת לפעול במתכונת מלאה, לפחות לימים הקרובים. הוא הדגיש כי כעת משהפלסטינים מודעים לעובדה לפיה המערכת מופעלת רק על סמך הערכות פיקוד העורף, אין ברירה אלא לשנות את הנוהל, על אף שהנוהל הישן הוכיח את עצמו עד כה.

עם זאת, להערכתו, הנוהל הישן יוחזר לשימוש בשלב מסוים בשל ריבוי התרעות השווא. "אי אפשר להכניס 120 אלף תושבים לפאניקה בגלל טיל שנופל בשטח פתוח שלא בשטח העיר. בסופו של דבר, המערכת עלולה להפוך ללא אמינה והתושבים כבר לא יתייחסו אליה", אמר.

"לו היתה מופעלת אזעקה, יתכן מאוד ומספר הנפגעים היה נמוך בהרבה. מדובר בתקלה חמורה ביותר", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות לאחר נפילת הטיל. לדבריו, לא ברור מדוע לא פעלה האזעקה, מאחר שרק יומיים לפני כן פעלה המערכת כמו שצריך. מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב אורי ברלב, הורה להפעיל את האזעקה באופן קבוע על מנת להימנע מתקלות בעתיד, אך הדגיש כי הטיפול במערכת ההתרעה הוא באחריות פיקוד העורף ולא באחריות המשטרה.

"לא ביקשנו לנתק את המערכת"

בעיריית אשקלון מכחישים כי ביקשו לנתק את מערכת ההתרעה בעקבות התרעות שווא. "עצוב שדווקא בשעה קשה זו גורמים אינטרסנטים מציתים שקרים כנגד ראש העיר והעירייה", אמר ממלא מקום ראש העיר לוי שפרן. "אין אמת בשמועה. העירייה לא ביקשה לנתק את מערכת ההתרעה הנמצאת באחריות ובתפעול הצבא".

אל"מ דדי סמחי, מפקד מחוז דרום של פיקוד העורף, אמר אמש: "אנו מתחקרים כעת את הארוע הנוכחי. אם היינו פועלים על פי התרעה היה סיכוי נמוך יותר לנפגעים. ארוע כזה ישפיע על קבלת ההחלטות שלנו בעתיד, וייתכן שכעת תופעל האזעקה בכל פעם שיירו קסאם לאזור".

בסוף חודש פברואר השנה, בעקבות הסלמה בירי טילי הגראד לעבר אשקלון, החליט סגן שר הביטחון מתן וילנאי להפעיל את מערכת "צבע אדום" גם בעיר, למרות התנגדותם של גורמים בעירייה שחששו מהתרעות שווא. לאחר כמה חודשים התלוננו התושבים על כך שלא שמעו את ה"צבע האדום", ובעיר החלו להשמיע אזעקה עולה ויורדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully