וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הנכבה: בל"ד וחד"ש יחרימו את נאום בוש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.5.2008 / 11:50

הפלסטינים בעולם מציינים 60 שנה ל'אסון הפלסטיני' בשורת צעדי מחאה. מפלגות ערביות: "בוש מנהיג כנופיית טרור עולמי המסייע לכיבוש"

מפלגות בל"ד וחד"ש צפויות להחרים היום (חמישי) את נאומו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בכנסת לציון 60 שנה להקמת ישראל, ולקיים הפגנות מחאה ברחבי הארץ נגד הביקור. בהודעה שפרסמה מפלגת בל"ד, נכתב "לא אהלן ולא סהלן לפושע המלחמה בוש, מנהיג כנופיית הטרור העולמי".

בחד"ש מסרו כי בכוונתם להחרים את הישיבה החגיגית לרגל 60 שנות עצמאות, במהלכה צפוי בוש לנאום, כאות הזדהות עם יום הנכבה - ה'אסון' הפלסטיני - שחל היום במקביל. מפלגת חד"ש החליטה להחרים את האירוע גם בשל האורח המרכזי בו, ג'ורג' בוש, שלדבריה "תומך בעיוורון מוחלט בממשלת ישראל, שיתף פעולה עם מדיניות הסירוב שלה, ומנע קידום אמיתי של התהליך המדיני בשלושת המסלולים: הפלסטיני, הסורי והלבנוני".

גם בבל"ד החליטו להחרים את הנאום של בוש בפני חברי המליאה במחאה על התמיכה הבלתי מסויגת של ארצות הברית בישראל תוך התעלמות מסבלו של העם הפלסטיני. "בוש הוא מנהיג כנופיית טרור עולמי המסייע לפרויקט הכיבוש הישראלי". לאור זאת מארגנות הן בל"ד והן חד"ש שורת צעדי מחאה, בהם משמרות מחאה במקומות מרכזיים כגון צומת אום אל-פחם, צומת טירה, מרכז רהט ועוד.

הפגנות ברחבי הארץ

במקביל לאירועים בבירה צפויים הסטודנטים הערבים באוניברסיטאות ובמכללות לשבות היום למשך שעתיים בין השעות 12:00 ל-14:00, לציון יום הנכבה. בשבועות האחרונים התקיימו פעילויות רבות בכל האוניברסיטאות לציון האסון הפלסטיני. לפני שבועיים ביקשו הסטודנטים הערבים להכריז על יום הנכבה כיום שבתון כללי אולם בקשתם סורבה.

משעות הבוקר מפגינים ליד שער שכם תושבים ערביים ופעילי שמאל לציון יום הנכבה. מנהיג ההפגנה, האטם עבד אל כאתר, אמר כי המשטרה לא אפשרה להניף את דגלי פלסטין, ואיימה שאם יורמו דגלים כאלה הם יפונו בכוח. "אנחנו מתחילים מירושלים משום שאנחנו רוצים לומר לכל העולם - מכאן ההתחלה", אמר אל כאתר, המשמש גם כעוזר ראש הממשלה הפלסטיני, סאלם פיאד.

יום הנכבה ('אסון' בערבית) הוא היום השנתי שמציינים הפלסטינים לציון האסון שנגרם להם עם הקמת מדינת ישראל, אז הפכו מאות אלפי פלסטינים לפליטים ומאות מיישוביהם נהרסו בידי ישראל הצעירה. ערביי ישראל מציינים את יום הנכבה ביום העצמאות של ישראל, ה' באייר, ואילו הפלסטינים בשטחים וברחבי העולם מציינים אותו על פי התאריך הלועזי, ב-15 במאי, יום לאחר הכרזת העצמאות. יום הנכבה מצוין בדרך כלל בהפגנות מחאה ובביקור בכפרים הערבים, שאותם עזבו או גורשו ב-1948.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully