וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניורה התקפל: בוטלו צעדים נגד חיזבאללה

14.5.2008 / 23:28

הצעדים עוררו קרבות קשים בהם נהרגו יותר מ-80 בני אדם. ר"מ לבנון: "הצעדים בוטלו כדי לשמור על שלום האזרחים במדינה"

ממשלת לבנון נכנעה לתכתיבי חיזבאללה. הקבינט הלבנוני ביטל הלילה (חמישי) צעדים שנקט נגד הארגון. הצעדים, עוררו השבוע קרבות קשים בין תומכי הארגון לבין תומכי הממשלה, בהם נהרגו יותר מ-80 בני אדם. ראש ממשלת לבנון פואד סניורה אמר בתום ישיבת הקבינט, כי הצעדים בוטלו כדי לשמור על שלום האזרחים במדינה וכדי לקדם את יוזמת השלום של הליגה הערבית שהתכנסה השבוע בקהיר.

בין ההחלטות שבוטלו גם פיטורי האחראי על הביטחון בשדה התעופה של ביירות, הגנרל ופיק שקיר, החשוד בשיתוף פעולה עם חיזבאללה, ובפעולה נגד רשת התקשורת העצמאית שהקים בארגון בלבנון. לאחר פרסום ההחלטה, יצאו אלפים מתומכי חיזבאללה לרחובות לחגיגות שמחה שהיו מלוות ביריות באוויר.

בתוך כך, על פי דו"ח דיפלומטי מערבי, ממשלת לבנון בראשות פואד סניורה, תיפול לאחר ביקורו באזור של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. הדו"ח, שאת פרטיו פרסמה סוכנות הידיעות הלבנונית, טוען עוד, כי צבא לבנון אמנם התפרס ברחבי ביירות והוא שולט במצב, אולם האופוזיציה, שבראשה חיזבאללה, עדיין לא ויתרה על שאיפותיה הפוליטיות.

"צבא לבנון אמנם משליט סדר ברחובות ביירות, אולם כוחות האופוזיציה לא הסירו את המצור הצבאי, הביטחוני, הפוליטי והעממי מעל מטה הממשלה והעומד בראשה", מבהיר הדו"ח. כותבי הדו"ח טוענים כי ברגע שהנשיא בוש יעזוב את המזרח התיכון, יופר שוב השקט בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully