וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספין רפובליקאי: אובמה שונא את ישראל

גיל קדרון

14.5.2008 / 21:36

הסנאטור הדמוקרטי אמר בראיון כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני מהווה "פצע פתוח" במדיניות האמריקאית, יריביו טענו כי קרא כך לישראל

סערה התעוררה אתמול (רביעי) בארצות הברית כשמנהיגים רפובליקאים, מגובים בבלוגוספירה (עולם הבלוגים הווירטואלי) השמרנית, האשימו את מי שצפוי להיות המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ברק אובמה, על שכינה לכאורה את ישראל "פצע פתוח" במדיניות החוץ האמריקאית. אולם מסתבר כי העובדות מעידות על עיוות מילותיו במטרה לשרת את הקמפיין הרפובליקאי, על חשבון ההגינות וההגיון.

אובמה העניק במהלך סוף השבוע ראיון לעיתון "האטלנטיק", בו נשאל, בין היתר, על עמדותיו בנוגע למזרח התיכון. הסנאטור מאילנוי, שקרוב לניצחון על יריבתו הילרי קלינטון על ראשות המפלגה הדמוקרטית, "דחה מכל וכל" את גישתו של הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר, שקרא לישראל "מדינת אפרטהייד", גישה בה הוא רואה, לטענתו, "לא מועילה... ולא מדויקת מבחינה היסטורית", והוסיף כי הוא "אינו מאמין בכך".

אובמה נשאל על ידי העיתונאי ג'פרי גולדברג האם לפי ראייתו ישראל פוגעת בתדמית ארה"ב בעולם, שאלה עליה ענה, "לא, לא, לא", אז הוסיף, "אני כן חושב כי מדובר בפצע פתוח שמזהם את המדיניות האמריקאית. חוסר היכולת לפתור בעיה זו מעניק תירוץ לחמושים פונדמנטליסטים אנטי אמריקאים לבצע את פעולותיהם הבלתי נסלחות". בהמשך הסביר אובמה כי פתרון הסכסוך הינו לא רק אינטרס מרכזי בעבור הבטחון הלאומי האמריקאי, כי אם גם לבטחון מדינת ישראל.

מנהיג המיעוט הרפובליקאי בסנאט ג'ון בוהנר והסנאטור מווירג'יניה אריק קנטור קפצו על המציאה, שלטענתם מוכיחה כי אובמה ינהל מדיניות עוינת לישראל. בוהנר אף אמר ל"וושינגטון פוסט" כי מדיניות זו "תחליש את ישראל את הבטחון הלאומי של ארה"ב".

"זה ברור מאוד מדבריו שאובמה לא קרא לישראל 'פצע פתוח', מכיוון שעל שאלה זו ענה שלוש פעמים 'לא'", נכתב ב"וושינגטון פוסט", "הכוונה של אובמה הייתה לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כולל ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים".

המראיין עצמו, ג'פרי גולדברג, תיאר את פרשנותו של בוהנר כשקרית, צבועה, דוחה ובלתי ניתנת להגנה בצורה קומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully