וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תחקור מותו של עצור עירקי

גיל קדרון

14.5.2008 / 22:17

פקיד בית מלון נמצא מת ב-2003, עם סימני חניקה ו-93 פצעים לא מזוהים. 2 פיגועי התאבדות הרגו 20 אזרחים עירקים וחייל אמריקאי

משרד ההגנה הבריטי הורה על חקירה פומבית לתוך אחד הפרקים האפלים של בריטניה במלחמה בעירק - מותו של באהה מוסא, פקיד בית מלון, בזמן שהוחזק בידי חיילים בריטים. כמו כן, תפתח חקירה על התעללות באזרחים עירקים בעיר בצרה ב-2003. כך מדווח היום (רביעי) העיתון הבריטי ה"גרדיאן".

לאחר מאבק משפטי ארוך החליטה הממשלה שהנושא מעורר המחלוקת לא ייעלם מעצמו, ומכאן המסקנה כי חקירה פתוחה הינה הדרך הטובה ביותר. "מישהו מת, ועלינו לברר מה קרה שם ובאילו נסיבות", אמרה מקורבת לתיק ל"גרדיאן".

מוסא היה בן 26 במותו, לאחר שהוחזק במשך סוף שבוע בבית מעצר בריטי. על גופתו נמצאו 93 פצעים לא מזוהים, ורופאים קבעו כי היו עליו סימני חנק. שמונה עירקים אחרים קיבלו יחס בלתי אנושי, כך ה"גרדיאן".

חמישה חיילים והקולונל שפיקד עליהם זוכו מכל אשמה, למרות שאחד החיילים הודה ביחס בלתי אנושי כלפי העצורים. איש לא הורשע בהרג מוסא.

עוד פיגועים בעירק

לפחות 20 אנשים נהרגו ו-35 נפצעו בפיגוע התאבדות הערב במהלך לוויה סונית שהתקיימה מערבית לבגדד. המחבל נשא חגורת נפץ, אותה פוצץ לצד האבלים, שעות ספורות לאחר שראש ממשלת עירק, נורי אל מליכי, הורה על מתקפה חדשה נגד המליציות הסוניות במוסול, המעוז העירוני האחרון של אל קאעדה במדינה.

מוקדם יותר נערה מתבגרת פוצצה את עצמה מחוץ לבסיס הצבא האמריקאי דרומית לבגדד, הרגה חייל אחד ופצעה שבעה חיילים עירקים, כך מסר דובר צבא ארה"ב. לפי דוברת מהצבא האמריקאי, הנערה הייתה בת 16 עד 18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully