וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "מה שקרה באשקלון בלתי נסבל"

פנחס וולף

14.5.2008 / 23:20

בטקס בי-ם, שיבח רה"מ את הנשיא פרס: "מסירותך לישראל במשך 60 שנה סיפקה לנו תקווה לעתיד". פרס: "נמשיך בתהליך השלום"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום (רביעי) בנאום בוועידת הנשיא בבנייני האומה בירושלים, כי "לפני כמה שעות היתה לי ההזדמנות לחלוק עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש את הדאגות לגבי ביטחונם תושבי דרום ישראל והנשיא מודע לרגישויות. לדברי רה"מ, "מה שקרה היום באשקלון הוא לחלוטין לא מקובל ובלתי נסבל. ממשלת ישראל מחויבת לעצור זאת, וננקוט בכל הצעדים ההכרחיים לכך שמצב זה ייעצר".

"התכנסנו כאן היום, מנהיגים ונציגים יהודים מרחבי העולם, אנשי עסקים ,אנשי אקדמיה ואומנים, כולם מאוחדים במטרה אחת - לעצב את עתידה של ישראל. זה כבוד לחגוג 60 שנות עצמאות עם כולכם", אמר ראש הממשלה בנאומו.

אולמרט אמר על נשיא המדינה שמעון פרס: "אני מודה לפרס שיזם את הועידה יוצאת הדופן הזו. מסירותך לישראל במשך 60 שנה ומנהיגותך סיפקו לנו הדרכה ותקווה לעתיד. יצרת חזון, דמיון ויצירתיות שהם חסרות תקדים. אנו מסתכל עליך אדוני הנשיא ואנו אומרים, איזה איש צעיר, איזה עוצמה, איזה חזון. תודה לך אדוני הנשיא, על הכל".

"בוש הוא מנהיג גדול ומקור להשראה ואני גאה שאנו יכולים לחגוג את חגיגות ה-60 בנוכחותך, בבירתנו הנצחית ירושלים", אמר אולמרט על נשיא ארה"ב, שנכח באולם. לדבריו, "ישראל חייבת לאבטח את עתידה ולסמוך רק על עצמה להגנתה, אבל כולם בישראל יודעים שאנו יכולים תמיד לסמוך גם על ידידתנו ארה"ב".

על התהליך המדיני אמר ראש הממשלה, כי ישראל ממשיכה לנסות להגיע לשלום באזור, במיוחד עם הפלסטינים. "אנו מאמינים שדרך מסירות נגיע לפתרון. כפי שאני ובוש אמרנו בוועידת אנאפוליס, בשנה הזו יהיה הסכם שלום".

פרס: "ארגוני הטרור לא יהרסו אותנו"

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הערב (רביעי) לפיגוע בקניון "חוצות" באשקלון בנאום שנשא בטקס בבנייני האומה במסגרת ועידת הנשיא. "ארגוני הטרור מנסים להרוס את לבנון ולהרוס את עזה. אותנו הם לא יצליחו להרוס", אמר פרס. "עם כל הצער והכאב אנו נחושים בדעתנו להשיב בפעולה כאשר צריך, ולהמשיך בתהליך השלום כמו שצריך".

פרס פנה לנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, והודה לו על הידידות האמיצה בין שתי המדינות. "ללא תמיכת עמך וללא תמיכתך שלך ושל הנשיאים שקדמו לך, ספק אם היינו מגיעים ל-60 שנה של עצמאות לאחר 2000 שנות גלות".

פרס מנה את נשיאי ארצות הברית שעזרו לישראל במהלך שישים השנים האחרונות, ואמר לבוש כי "אתה אדוני הנשיא, ריגשת אותנו בתקופת נשיאותך בשפע ידידות. בנחישותך לבלום טרור מהאזור, ולהביא שלום לתושביו".

פרס החמיא לבוש, והוסיף כי "למרות שארצות הברית לא הותקפה במישרין, היא יצאה להגנת זולתה. ניצחתם, לא כבשתם. ניצחתם ועזרתם למנצחים כמו למנוצחים לעמוד על רגליהם. כמוכם אנו לוחמים לעצור אלימות ולהביא שלום. כמוכם אנו מאמינים שאסור ש'גוי אל גוי יישא חרב'".

פרס סיים בפנייה אישית אל בוש ואמר כי מעשיו ירשמו בהיסטוריה "אדוני הנשיא, תודה לך. למשפחתך. לבני עמך. מה שעשית כבר אינו כרוניקה אלא היסטוריה, וההיסטוריה תעניק לך את ההערכה שאתה ראוי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully