וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כנסת מקדימה: "לחסל את ראשי חמאס"

פנחס וולף ויהושע בריינר

14.5.2008 / 20:33

שטייניץ: "יש לצאת לפעולה צבאית בעזה לחיסול הבסיס האירני בעזה". אולמרט: "אם לא תהיה ברירה נפעיל כוח צבאי משמעותי ברצועה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב הערב (רביעי) על נפילת רקטת הגראד בקניון באשקלון. יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, ח"כ יובל שטייניץ, האשים את הממשלה במחדל. "ממשלת ישראל לא תוכל לרחוץ בניקיון כפיה", אמר לוואלה! חדשות. "הדשדוש שעליו אנחנו מתריעים מאז השתלטות החמאס על הרצועה לפני כשנה עולה ביוקר בדיוק כמו שהזהרנו".

שטייניץ הוסיף כי "הגיע הזמן שהממשלה תתעשת ותבין שחייבים לצאת לפעולה צבאית מקיפה לחיסול הבסיס האירני בעזה. חבל רק שחיכינו כל כך הרבה זמן, במיוחד לנוכח המחיר האנושי שפעולה כזו תגרום לנו כעת בעקבות הברחות הנשק לרצועה".

"ישראל לא תוכל להבליג על ירי הקסאמים", כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט. "אם לא תהיה ברירה נפעיל כוח צבאי משמעותי ברצועה".

השר לביטחון פנים אבי דיכטר שהגיע למקום נפילת הגראד אמר כי "אין הגיון בכך שאזרחי ישראל יהיו ז'יטונים ברולטה העזתית, כשאני רואה את הנזק בקניון, אני מבין שבנס האירוע הזה נגמר רק בפצועים". לדברי השר, תושב אשקלון, "צריך להסתכל על הרקטה הזו בדיוק כאילו היה מחבל מתאבד בקניון".


גם בשמאל קראו לפגיעה בחמאס. ח"כ אבשלום (אבו) וילן (מרצ) אמר הערב, כי "פגיעת צה"ל בחמאס צריכה להיות נקודתית כואבת וחמורה, עם זאת צריך לעשות הכל כדי להגיע להסכם הפסקת אש עם חמאס".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) קרא הערב לראש הממשלה לחסל את ראשי החמאס בעקבות נפילת הקטיושה. "דווקא עכשיו, כשבוש כאן והוא רואה את החפים מפשע שנפגעים, צריך להוכיח לו ולעולם שישראל מטפלת בטרור". גם יו"ר ועדת הכנסת, דוד טל, חבר סיעתו של ראש הממשלה, דרש ממנו לחסל את ראשי החמאס. "מדינת ישראל חייבת לגדוע את היד המשלחת טילים לעבר ישראל. אסור להמתין לאסונות גדולים", אמר טל.

"להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות"

גם חבר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) אמר הערב "כי יש לחסל את איסמעיל הנייה ומחמוד א-זהאר, הם צריכים להיות נחלת העבר. צריך להפסיק את מדיניות ההבלגה והאיפוק הגורמת נזק בטחוני, מדיני ומורלי".

"הגיע הזמן להפסיק את הדיבורים ולעבור למעשים", אמר הערב יו"ר ש"ס אלי ישי לאחר שהגיע לקניון "חוצות" באשקלון. ישי הוסיף כי "מדובר בעליית מדרגה משמעותית מאד. בחמאס משפרים את יכולת הירי שלהם. ולא צריך לחכות לארוע כזה על מנת לפעול בעזה. אי אפשר לעבור על ירי זה לסדר היום. היום זה אשקלון ושדרות ומחר זה נתיבות ואשדוד. צריך לפעול ואסור להבליג, אין מקום לרגיעה וירטואלית".

השר לענייני דתות , איציק כהן (ש"ס) אמר כי "עד היום זה התחוללו נסים. ישראל צריכה לנתק את עזה ממים, חשמל וגז, כך שיבינו שאם הם רוצים להמשיך לקבל אספקה, הם צריכים להתנהג כמו בני אדם ולא כמו חיות"

ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אמר כי "הגענו לנקודת האל חזור. על ממשלת ישראל לעבור ממתקפת דיבורים למתקפת מעשים, ואם אינה מסוגלת לעשות זאת , אין לה זכות למשול ועליה להתפטר".

"על עיריית אשקלון להכריז על שביתת כללית בעיר". כך אמר חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) לראש העיר אשקלון. אלדד הציע לפתוח בשביתה של בתי הספר, של חיי המסחר ושל התחבורה עד שלדבריו, "ממשלת ישראל תיטול מחדש את האחריות לחיי אזרחיה". "ממשלת ישראל נכשלה בתפקידה הבסיסי להגן על אזרחי ישראל", אמר אלדד. "היא נמנעת ממלחמה במי שנלחם בנו כדי למצוא חן בעיני הגויים המתארחים בארץ. לממשלה כזו אין עוד מנדט להוביל את ישראל" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully