וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אולמרט: טלנסקי נחקר כעד חשוד

פנחס וולף ונתיב נחמני

14.5.2008 / 16:46

ביהמ"ש התיר לפרסם פרוטוקול דיון מהשבוע שעבר, לפיו עדותו של טלנסקי תיגבה בעוד 10 ימים. פרקליט מחוז י-ם: "יתכן ועו"ד מסר יהפוך לעד מדינה"

מוריס טלנסקי הוא לא רק עד נוסף בפרשת השוחד החדשה במרכזה עומד ראש הממשלה אהוד אולמרט, אלא גם חשוד – כך עולה מדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים ביום שלישי שעבר והותר לפרסום רק היום (רביעי). בדיון, אמר פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבאנל, כי ייתכן ומקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר, יהפוך לעד מדינה בפרשה.

נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, קבעה היום, כי עדותו המוקדמת של טלנסקי תיגבה ב-25 במאי, בעוד 11 ימים, במשך רוב שעות היום, ואם יהיה בכך צורך, היא תמשך עד שלושה ימים. השופטת ארד ציינה כי קיבלה את ההחלטה על אף שראש הממשלה אולמרט וראש לשכתו לשעבר שולה זקן ביקשו לדחות את מתן העדות.

קיים חשש שטלנסקי יחזור בו

"העד הוא עד חשוד", אמר פרקליט המדינה עו"ד משה לדור בדיון שהתקיים בשבוע שעבר. "בשלב זה, אנו מסתכלים על התיק הזה ועל חומרת החשדות כלפיו, על העובדה שיוגש כתב אישום נגדו, הוא נמצא במקום אחר מהחשודים שלפנינו", הוסיף פרקליט מחוז ירושלים עו"ד אלי אברבנאל.

"טלנסקי הוא אוהד מושבע של ישראל, ציוני נלהב, שמגיע לארץ בדרך קבע ואף ביטא נכונות להתאים את עצמו ולהגיע למתן עדות בבית המשפט בישראל בבוא העת", אמר בדיון פרקליט המדינה, "עם זאת, אנחנו סבורים שקיים חשש של ממש שאולי לכך לא נצליח להגיע מכמה סיבות: בראש ובראשונה, מר טלנסקי יכול לשנות את טעמו".

לדור טען כי למרות הנכונות שטלנסקי הביע בימים הראשונים, לאחר חווית "טלטלת ראשית החקירה", אליה הובא כחשוד, קיים חשש ממשי לכך שבהמשך הדרך הוא ישנה טעמו. "בעצם אנחנו שומעים כבר ממנו חששות המבוססים על חוויותיו מהימים האחרונים לגבי מה שצפוי לו, לגבי המשמעויות של מסירת הודעותיו עד כה", טען עו"ד לדור.

"עיכוב היציאה מן הארץ, בגלל היותו חשוד, יאבד מתוקפו בקרוב מאוד. לצורך חקירתו כחשוד העיכוב הזה לא יהיה ריאלי", טען עו"ד אברבנאל, "אם הוא יישאר כאן בהסכמה בגלל שהוא מבין שהוא צריך להעיד מה טוב, ואם לא נפנה לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully