וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש פסק 1.375 מיליון שקל לנאנסת

קובי מנדל

14.5.2008 / 16:42

4 גברים שהורשעו באונס קבוצתי של צעירה ישלמו לה פיצויים בגובה יוצא דופן. "יהיה זה הולם לחייב את הנתבעים לשלם פיצוי גבוה"

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (רביעי) כי ארבעה גברים שהורשעו בביצוע אונס קבוצתי ואחד שהורשע בסיוע להם, ישלמו לנאנסת פיצויים בסכום של 1,375,000 שקלים. לפני כחודשיים הורשעו אבי מזרחי, מרדכי מזרחי, גיל דהן ודוד מזרחי באינוסה של התובעת, ביצוע מעשי סדום וכליאת שווא. שני גברים נוספים, משה גרוטס וזורה פלגשווילי, הורשעו בכליאת שווא ובסיוע לכל עבירות האינוס ומעשי הסדום שבוצעו באישה. לאחר הרשעתם, נשלחו האנסים לתקופות מאסר שונות.

"הפגיעה החמורה בתובעת, לא רק הנפשית אלא גם הגופנית, טיבם של המעשים ואופן התרחשותם, הסלידה ושאט הנפש מהם, כל אלה מלמדים כי יש לפסוק לתובעת פיצויים בגין הכאב והסבל וכן פיצויים עונשיים בסכום גבוה. כמו כן, כושר ההתמודדות הדל של התובעת, והיותה צעירה פגועה עוד מלפני כן, כל אלה מעצימים את הפגיעה בה, שתימשך לאורך שנים", כך קבע השופט שמואל ברלינר בהחלטתו.

ברלינר הוסיף והבהיר כי יש להתחשב בכך שהתובעת נזקקה לטיפולים נפשיים עקב מעשי האונס, וניתן לשער כי לא תזכה לקבלם בתדירות הראויה במסגרת הרפואה הציבורית, ולא תוכל לממן את הטיפולים הנדרשים - דבר שיעצים את הפגיעה בה.

לאור האמור ציין ברלינר כי הגיע להערכה כי "יהיה זה ראוי והולם לחייב את הנתבעים לשלם לתובעת פיצויים בגין הכאב והסבל, כולל הפיצויים העונשיים המגיעים לתובעת בגלל מעשי האינוס והפגיעה בה, הוצאות טיפול פסיכולוגי, הוצאות רפואיות והפסדי השתכרות" בסך של 1,375,000 שקלים. מסכום זה נוכו 175,000 שקלים שהתובעת תקבל מהמוסד לביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully