וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: 243 מיליון דולר לשיקום שוק האורז

טלי גולדשטין

14.5.2008 / 17:02

האו"ם, שמאכיל 28,000 תושבים, מעריך כי נדרשים הררי אורז, ודשנים לשיקום שדות האורז במדינה. 20 מיליון נוספים ישקמו את משק החי

מיאנמר תזדקק ל-243 מיליון דולרים לקניית זרעי אורז, דשנים, ושיקום שדות האורז בחמשת האזורים שנפגעו מהציקלון, המפיקים 65 אחוזים מהאורז שלה. כך העריכו היום (רביעי) בארגון האוכל והחקלאות של האו"ם, על פי דיווח סוכנות הידיעות "רויטרס".

מאידך, מקורות ממשלתיים סבורים כי 20 מיליון דולר נוספים ישקמו את משק החי במדינה, שהוחרב בסופה הקשה, שגרמה למותם של 28 אלף איש לפני כשבועיים. מנהל העניינים ההומינטרים באו"ם ג'ון הולמס מעריך כי מספר המיאנמרים ש"נפגעו קשות" מהסופה וזקוקים לסיוע בהול עומד על 1.6 מיליון עד 2.5 מיליון.


האו"ם מאכיל כ-28 אלף איש

הסיוע העולמי מאכיל עד כה כ-28 אלף איש, כך מסר האו"ם לוועידה בסנאט האמריקאי, אולם לטענתו בעיות גישה מונעות מהמאמצים להיות יעילים אף יותר. "הנושא הקריטי כרגע הוא גישה", אמרה מנהלת תוכנית האוכל העולמית ג'וזט שירן. "הממשלה מאפשרת לטיסות שלנו להעביר אספקה, אולם לא בכמות מספקת. נדרש סיוע אדיר במטרה להציל חיים, כפי שהיה אחרי הצונאמי או אחרי רעידת האדמה בפקיסטן".

שירן הוסיפה כי כרגע מתנהל סיוע של 70 מיליון דולר שיתפרס על פני חצי שנה, בנוסף לעבודות לוגיסטיות ושיקום אמצעי התקשורת, בסך 50 מיליון דולר.

מדיווח ה"טלגרף" הבריטי אתמול עלה כי גורמים רשמיים באזור הדלתא מוכת הציקלון של מיאנמר משתלטים על אספקת ציוד החירום, ומוכרים אותם בשווקים המקומיים. מתנדבים תושבי מיאנמר המפעילים צוותי סיוע פרטיים באזור אמרו, כי הם נאלצים להתחבא במטרה למנוע מאותם גורמים מלהחרים את האספקה שלהם ולמכור אותה ברווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully