וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס הוא המכשול בפני מדינה פלסטינית"

14.5.2008 / 15:43

בפגישתו עם הנשיא בוש, אמר פרס כי על העולם הערבי לדאוג לגורל הפלסטינים. בוש: "העולם צריך לעמוד בפני כוחות הטרור"

"ארצות הברית חייבת לתמוך בבת הברית החזקה ביותר שלה, לא רק במאבק בטרור, אלא גם בו בזמן לדבר על עתיד מלא תקווה", אמר היום (רביעי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בפגישתו עם נשיא המדינה שמעון פרס במשכן הנשיא בירושלים. בוש שיבח את "התקווה הפועמת בישראל", ואמר כי היא הידידה הגדולה ביותר של ישראל במזרח התיכון. "אני מאושר להיות כאן לרגל יום העצמאות השישים. מי היה מאמין לפני שישים שנה שישראל תהיה כה משגשגת".

"אני ממשיך לעבוד למען עמים שרוצים לחיות בשלום עם ישראל", הוסיף בוש. "יש לשוחח בבהירות על כוחות הטרור הרוצחים אנשים חפים מפשע כדי להשיג את מטרותיהם. העולם צריך לעמוד בפניהם".

הנשיא פרס אמר בהמשך לדברי בוש, כי "המכשול העיקרי להקמת מדינה פלסטינית הוא החמאס". הוא פנה לבוש ואמר: "אני חושב שאתה ומזכירת המדינה רייס השקעתם כל כך הרבה מאמץ כדי לאפשר לפלסטינים לתקן את הטעויות שנעשו מאז 1947, כאשר אז הם לא קיבלו את תוכנית החלוקה". לדבריו, "הפלסטינים סבלו והנושא הוא טרגדיה עבורם. העולם הערבי יצטרך לנקוט עמדה, לא על הקונפליקט בינינו לבין הפלסטינים, אלא לגורל שלהם - לאן הם נעים".

פרס התייחס גם למצב בלבנון, ואמר כי "חיזבאללה פשוט הורס את לבנון. זה מדאיג את ישראל, ארה"ב וגם את הערבים". לדבריו, "היינו רוצים לראות את לבנון מאוחדת וחיה בשלום ואין לנו שום אמבציות, לא למים שלהם, לא לאדמות שלהם ולא לפוליטיקה שלהם.

בוש ורעייתו לורה בוש נחתו הבוקר בישראל. לבוש התלוותה גם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס. את פני בוש ופמלייתו קיבלו בנמל התעופה בן גוריון ראש הממשלה אהוד אולמרט ורעייתו עליזה אולמרט, הנשיא פרס, שרי הממשלה, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, יו"ר הכנסת דליה איציק, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הרבנים הראשיים ונכבדי העדות הדתיות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully