וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש בישראל: ”גאים להוכיח את הידידות”

14.5.2008 / 11:42

נשיא ארה"ב נחת בנתב"ג והתקבל על ידי הצמרת המדינית, הצבאית והדתית. בביקורו ידון ביחסי ישראל-ארה"ב ובמו"מ עם הפלסטינים

(צילום: איריס דומאני ורויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ורעייתו לורה בוש נחתו הבוקר (רביעי) בישראל. לבוש התלוותה גם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס. את פני בוש ופמלייתו קיבלו בנמל התעופה בן גוריון ראש הממשלה אהוד אולמרט ורעייתו עליזה אולמרט, נשיא המדינה שמעון פרס, שרי הממשלה, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, יו"ר הכנסת דליה איציק, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הרבנים הראשיים ונכבדי העדות הדתיות השונות.

"טוב להיות כאן שוב". אמר בוש בפתח נאומו הקצר. "אנו גאים להוכיח שוב את הידידות בינינו. שני עמינו ניצבים בפני אתגרים חשובים ונשענים על אותם עקרונות. בנינו דמוקרטיות כדי להגן על החירות שהעניק לנו האל הכל יכול, בנינו ברית איתנה כדי להיאבק ברודנים ובטרור. מדינת ישראל יכולה להיות גאה בעברה. מחר אהיה בכנסת ואני מצפה לדון באופן בו עמינו יכולים להמשיך ולקדם את האידיאלים שלנו".

"אני ורעייתי מעריכים את הזמנתכם הנדיבה לחגוג עימכם. מבחינתנו, הארץ הקדושה היא מקום מיוחד במינו ואנו מחשיבים את העם הישראלי כחברים הטובים ביותר שלנו". בוש חתם את נאומו במילה העברית "שלום".

"ארה"ב תמיד שם בשבילנו"

ראש הממשלה אולמרט נאם גם הוא קצרות, וציין כי "האידיאלים שמובעים בהצהרת העצמאות של ארה"ב – חופש, צדק ושוויון – השפיעו גם על האבות המייסדים של ישראל. הברית עם ארה"ב הפכה לאחד הבסיסים של ישראל. היא היתה שם בכל צומת משמעותי, ברגעי תקווה ובעתות משבר. מאז נכנס לתפקיד היה בוש בן בריתנו". אולמרט פנה לבוש והודה לו: "החלטתך לחגוג עמנו את ציון הדרך הזה הוא מחווה מיוחדת והוכחה נוספת למחויבותך לארצנו".

הנשיא פרס קיבל את פני בוש ב"מזל טוב". לדבריו, ישראל "מעולם לא חדלה מלשאוף לשלום. נסים קורים. אנחנו רוצים להביע את תודתנו לך ולתופעה הגדולה בהיסטוריה – ארה"ב".

עם נחיתתו של בוש החל טקס קבלת הפנים הממלכתי. המנוני ארה"ב וישראל הושמעו ובוש סקר את משמר הכבוד. הוא לחץ בחום את ידי יו"ר הכנסת איציק ונשק לשרת החוץ ציפי לבני. הוא החליף מספר מילים עם ראש האופוזיציה נתניהו. אולמרט בתורו לחץ את ידי חברי הפמלייה האמריקאית והתלחש עם רייס.

במהלך ביקורו, שיימשך עד יום שישי, צפוי בוש להיפגש עם הנשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה אהוד אולמרט והשרים אהוד ברק וציפי לבני. בנוסף, הוא צפוי לנאום במליאת הכנסת.

בוש הגיע כדי לציין את חגיגות ה-60 למדינה וצפוי לדון עם הצמרת הישראלית במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ושדרוג מערכת היחסים הביטחונית-אסטרטגית בין ישראל לארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ורג' בוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully