וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד בצה"ל נפצע בפעילות בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, ויהושע בריינר

14.5.2008 / 11:01

מפקד גדוד שקד של גבעתי נפצע באורח קל בידו, טופל בשטח וחזר לפעילות. ארבעה פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל באזור

קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף, מפקד גדוד שקד של גבעתי הפועל בדרום הרצועה, נפצע היום (רביעי) באורח קל בידו, ככל הנראה כתוצאה מרסיס. הקצין טופל במקום ומיד חזר לפעילות. חילופי האש במקום נמשכים, ומצה"ל נמסר כי במהלכם פגעו הכוחות בכמה חמושים.

מוקדם יותר הבוקר, חיל האוויר תקף חוליית חמושים שזוהו סמוך לכוחות צה"ל, הפועלים בדרום רצועת עזה באזור עבסאן. על פי דיווחי הפלסטינים, בתקיפה נהרגו שני פעילי גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. בתקיפה נוספת הבוקר, תקף חיל האוויר חוליית חמושים שזוהו בסמוך לכוחות צה"ל שפעלו באזור חאן יונס. הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים כתוצאה מירי כוחות צה"ל שפעלו בצפון הרצועה, אחד מהם נער שרכב על אופניו. בסך הכול נהרגו ארבעה פלסטינים בפעילות צה"ל ברצועה.

מאז שעות הלילה פועלים ברצועה, בעומק של 2 קילומטרים מגדר המערכת, כוחות גבעתי, שריון והנדסה. מצה"ל נמסר כי הכוחות פועלים לאיתור תשתיות טרור, ומניעת ירי קסאם וירי לעבר חקלאים. מוקדם יותר נתקלו הכוחות בירי של פצצות מרגמה לעברם. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

מאזור עבסאן נורה ביום שני הקסאם שהרג את שולי כץ, 70, מקיבוץ גברעם. כץ נהרגה מפגיעת קסאם בעת ששהתה במושב ישע שבחבל אשכול. בנה יונתן כץ ספד לה אתמול ומתח ביקורת על הדרג המדיני, באומרו כי "מי ייתן ויקום מנהיג שיוליכנו בדרך הנכונה, ואם יראה כי אבדה דרכו, יפנה את מקומו וייתן את כיסאו לבעלי הדרך, הכיוון והחזון".

אתמול (שלישי) דיווחו הפלסטינים כי לפחות פעיל חמאס אחד נהרג בתקיפה של חיל האוויר במרכז רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפה כוונה כנגד משגרי קסאם במרחבי השיגור שליד חאן יונס וכי זוהתה פגיעה בחמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully