וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 2 מיליון צעירים סבלו מהתקף דיכאון

14.5.2008 / 3:33

ממחקר חדש עולה, כי 8.5% מבני הגילאים 17-12 חוו "מצב דיכאוני" במהלך 2007. החוקרים: "ניתן למנוע דיכאון באמצעות טיפול מוקדם"

למעלה משני מיליון מתבגרים אמריקאים סבלו מהתקף דיכאון משמעותי במהלך שנת 2007. כך עולה ממחקר חדש של מינהל שירותי בריאות הנפש ושימוש בחומרים פסיכואקטיביים (SAMHSA) בארצות הברית.

לפי המחקר, 8.5% מבני הגילאים 12 עד 17 חוו לפחות פעם אחת באותה שנה "מצב דיכאוני". הכוונה היא לשבועיים או יותר של מצב רוח ירוד במיוחד או איבוד עניין במתרחש + בעיות בשינה, חוסר ריכוז, מחסור באנרגיה ודימוי עצמי נמוך. החוקרים מצאו פער משמעותי בשכבת הגילאים הזו בין בנים לבנות. רק 4.6% מהבנים סבלו ממצב דיכאוני, בעוד שיעור הבנות שסבל ממצב זה הגיע ל-12.7%.

המחקר המקיף מבוסס על מדגם בקרב כ-67,000 מתבגרים, שנדרשו להשיב על מגוון שאלות בנוגע לחיי היום יום שלהם, תפקודם ומצב רוחם. מהשוואת הנתונים שהתקבלו לנתונים מהשנים 2004-2006 עולה, כי ניתן לזהות עלייה בשיעור התקפי הדיכאון בגילאים 17-12 ככל שהגיל עולה.

דיכאון הוא הגורם העיקרי להתאבדויות, שמהוות את גורם המוות השלישי בשכיחותו בקרב בני 15 עד 24 בארה"ב. "למרבה המזל", ציין טרי קליין ממינהל שירותי בריאות הנפש, "ניתן למנוע דיכאון באמצעות טיפול והתערבות מוקדמת".

"הורים שחשוב להם המצב הנפשי של ילדיהם", הוסיף, "צריכים לבקש עזרה רפואית באותה דחיפות שבה הם מבקשים עזרה במצבים בריאותיים אחרים". לדבריו, טיפול נאות בדיכאון עשוי לסייע לילד להחלים ולפרוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully