וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפי כתב היד, מקיין הוא כמו כלב פיטבול"

טלי גולדשטין

13.5.2008 / 20:55

אם התייאשתם מלנסות לפענח איזה מהמועמדים לנשיאות ארה"ב ימלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר, נסו לנתח את כתב ידם

שלושת המועמדים לנשיאות בארצות הברית הצליחו להפתיע את הציבור האמריקאי: ג'ון מקיין, שסיכוייו בתחילה היו נמוכים ביותר, לא ויתר והפך למועמד המפלגה הרפובליקנית. ברק אובמה, הילד החדש בשכונה, הצליח להקסים את הבוחרים והילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית המועדפת בתחילת המירוץ, עדיין לא נכנעה.

עם זאת, לא כולם מופתעים. לדברי הגרפולוגית המוסמכת ארלין ג'יי אימברמן, רמזים לגבי המאבק לנשיאות היו ברורים בכל פעם שאחד המועמדים כתב מכתב תודה, רשם הקדשה או חתם את שמו על זוג כפפות אגרוף. "כתב ידו של אובמה משקף את אופיו – זורם וחינני. כתב היד של מקיין הוא זוויתי ונמרץ. הוא כמו כלב פיטבול. כתב ידה של הילרי הוא כתב יד של אדם פרפקציוניסט – ישר ולעניין, מדויק. היא עקבית ולא מוותרת עד הסוף", אמרה אימברמן בראיון ל"לוס אנג'לס טיימס".

ההיסטוריה מלמדת אותנו שכתב יד יכול לשקף אישיות. הנשיא אברהם לינקולן שיחרר 3 מיליון עבדים בעזרת חתימה צנועה ופשוטה כאיש עצמו. האותיות העגולות של "איש התקשורת" רונלד רייגן שיקפו חמימות. חתימתו של ג'ימי קרטר משקפת קרירות ורציונליות. ריצ'רד ניקסון נכנס לבית הלבן כשחתימתו גדולה ובולטת ויצא ממנו מובסודבר זה השתקף בחתימה שעברה שינוי דרסטי.

"כתב היד שלנו הוא מיוחד אך ורק לנו. חתימה היא ייחודית כטביעת אצבע", קובעת אימברמן בספר שחיברה "Signature for Success".

סנובים הם לא

שלושה גרפולוגים מוסמכים נוספים הסיקו את הבאות על ידי הסתכלות בדוגמאות מכתב ידם של אובמה, קלינטון ומקיין: למרות האשמות של אליטיזם שהתעופפו במהלך הקמפיין, אף אחד מהמועמדים לנשיאות ב-2008 הוא סנוב. כולם חדורי מוטיבציה ואינטליגנטים.

עם זאת, שניים מהם מעוניינים להישאר מסתוריים לאור ההתעניינות הציבורית, שניים אינם ששים לקבל את מורשת משפחתם. אחד אינו אדם חם ואילו אחר יכול לתקשר כמעט עם כל אחד. אחד גמיש, השני בעל שליטה עצמית והשלישי בלתי נשלט.

הגרפולוגים ניתחו חתימות ופסקאות שנכתבו על ידי שלושת המועמדים – מכתבי תודה מקלינטון ואובמה ודפים מספר עליהם חתם מקיין. מהניתוח עולה כי למרות ההבדלים המשמעותיים במדיניות, מקיין ואובמה חולקים משהו במשותף: כתב יד בלתי קריא, דבר המרמז על צורך בפרטיות או סוג של מסתורין. "מקיין אינו רוצה לחלוק דברים רבים", אמר רוג'ר רובין, גרפולוג ניו יורקי בעל ניסיון של שלושה עשורים במקצוע.

לדברי המומחים, חתימותיהם של שני המועמדים הגברים משקפות גם תשוקה להרחיק עצמם מאבותיהם. אובמה היה בן שנתיים כשאביו עזב את המשפחה, בעוד אביו של מקיין, קצין מכובד בצי, לא היה הרבה בבית. תשוקה זו ניתנת לפענוח לאור הדגש ששמים שני המועמדים על שמותיהם הפרטיים – סמל להישגיהם האישיים ולא למורשת לה נולדו.

חתימת קלינטון היא קריאה וברורה, אך נעדרת חום ורגש. פשטות החתימה מעידה על אינטלקט ועל כוחניות. חתימתו של ביל קלינטון, בעלה, היא עגולה יותר ונשית משהו. לא פלא שהשניים החליפו תפקידים.

האדם הוא חיה מורכבת

כתב היד של אדם יכול להעיד על אופיו בצורה שונה מחתימה מאחר והוא ספונטני ובלתי מודע יותר, אמרו המומחים. השניים יחדיו יכולים ליצור תמונה פסיכולוגית של האדם. סגנונה של קלינטון אנכי ונשלט. "היא רואה את שני צדי המטבע ויכולה להיות טובה בפתירת קונפליקטים", אמרה הגרפולוגית שילה לאו.

קלינטון מפשטת את הדברים לצורה הבסיסית ביותר שלהם, אמר רובין. "היא מיד נכנסת ללב העניין. אך היא יכולה להיות גם גסת רוח וחסרת סבלנות עם אנשים", הוסיף. כתב ידו של אובמה מעיד על אינטליגנטיות, קבע רובין, רגש ויכולת לפתח שיחה. האותיות שלו מתחברות ללא הפרעה. המילים מסתיימות בקווים השואפים להמשכיות. "זו הסיבה שהבחור יכול לעמוד על הבמה ולאלתר. הוא יכול לחשוב קדימה", אמר רובין.

בעוד כתב ידה של קלינטון ממושמע, של אובמה גמיש. סגנונו מעיד על הרצון לטפל באנשים שונים. ראיה לכך, אובמה מעדיף דיאלוג פתוח עם אויבי ארצות הברית, בעוד קלינטון לא. בניגוד לכך, כתב ידו של מקיין מנותק, כפוי ונמרץ. האותיות משנות כיוון באופן מפתיע – סגנו המתאים לאדם בלתי נשלט, "המווריק" של המפלגה הרפובליקנית שניצח את הממסד. "הוא הולך בדרכו שלו. הוא לא עושה את מה שמצפים ממנו", ציין רובין. כמו כן, כתב ידו של מקיין משקף אידיאליזם, גאווה ושאפתנות.

חושבים שאתם מכירים עכשיו את המועמדים ויכולים להמר בבטחה מי ייבחר בסופו של דבר לנשיא ארצות הברית? חשבו שנית. "כתב היד מגלה רבות על האדם, אך לא הכול. אנשים הם דבר מורכב", הזהירה לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully