וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שיחררה חשוד בפיגועי 11 בספטמבר

גיל קדרון

13.5.2008 / 20:27

הפנטגון החליט לשחרר את מוחמד אל קתאני הסעודי, בו ראה עד לא מכבר כשותף בתכנון הפיגועים. חמישה חשודים אחרים יועמדו בקרוב לדין

בזמן הפופולריות של הממשל האמריקאי בקרב אזרחי ארה"ב צונחת לשפל חסר תקדים, וחוסר יעילותה של המלחמה בטרור בתצורתה הנוכחית מתגלה לנגד עיני העולם, גם החקירה אודות פיגועי ה-11 בספטמבר מובילה למבוי סתום. בצעד שיפגע באמינות הזרועות שאמונות על הביטחון הלאומי האמריקאי, הודיע הערב (שלישי) הפנטגון כי ביטל את האישומים על האזרח הסעודי מוחמד אל קתאני, בו ראתה ארה"ב כ"חוטף ה-20", שזה שבסופו של דבר לא עלה על המטוסים.הוא קיבל את כינויו בעקבות 19 המחבלים שהשתלטו על המטוסים לפני 7 שנים.חמישה חשודים אחרים במעורבות בסדרת הפיגועים יועמדו בקרוב לדין.

בשבוע שעבר פירסם העיתון "הניו יורק טיימס" כי מאז שהגביר הממשל את אמצעי המעקב שלו אחר אזרחים אמריקאים, בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר, מספר המשפטים שניהל כנגד חשודים בטרור רק הלך וירד. כמו כן, שוחרר לביתו שבסודן הכתב והצלם סאמי אל-חאג', מרשת "אל ג'זירה", שהיה כלוא במשך שש שנים בכלא גואנטנמו האמריקאי.

האישומים על רצח וקשירת קשר לרצח נגד חמשת האחרים, ביניהם חאליד שייח מוחמד, אושרו. כל העצורים נמצאים בכלא גואנטנמו, ועליהם לראות שופט תוך 30 יום. ארגוני זכויות אדם ואינטלקטואלים רבים מלינים על הפגיעה בזכויות האדם של הנעצרים, שמוחזקים ללא משפט ועוברים סדרה ארוכה של עינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully