וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "יש התקדמות של ממש במו"מ"

13.5.2008 / 21:09

רה"מ נאם בוועידת הנשיא ואמר כי "הושגו הסכמות בעניינים חשובים", אך לא בכל הסוגיות. "אנו המנהיגים נימדד בסופו של דבר על פי מה שנוריש לבאים אחרינו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטר, עריכת וידאו: גדי וינשטוק)

"הושגו הסכמות בעניינים חשובים במגעים בין ישראל לרשות הפלסטינית", כך אמר הערב (שלישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בארוע הפתיחה החגיגי של ועידת הנשיא בבנייני האומה בירושלים.

"אנו המנהיגים נימדד בסופו של דבר בדברי הימים על פי מה שנוריש לבאים אחרינו, במצבה המדיני של ישראל וביטחונה, בכל הקשור למעמדה הבינלאומי ובמיוחד בחינוכו של הדור הצעיר ובאיכות החיים והסביבה שישררו בה", אמר אולמרט.

לדברי אולמרט, "השיחות שאנו מנהלים עם הרשות הן רציניות ומשמעותיות מאוד. יש בהן ההתקדמות של ממש". עם זאת, לדבריו, לא הושגו עדיין הבנות בכל הסוגיות. "אני מקווה שיושג הסכם בינינו ובינם שמימושו יהיה הדרגתי, ובכפוף למפת הדרכים. הסכם זה יבטיח עת עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית בגיבוי אמריקאי ובינלאומי מלא, ובהסכם ישראל פלסטיני שיקבל גם את ברכת העולם הערבי, החשובה במידה רבה מאוד לעתידנו וגם להשגת הסכם שלום עם מדינות ערביות נוספות".

"אמרתי בעבר לא פעם, שעלינו לחתור להפרדה מוסכמת בין שני העמים החיים במדינת ישראל על בסיס של שתי מדינות. מדינה יהודית ומדינה פלסטינית, החיות בשלום, בביטחון ובשכנות טובה זו לצד זו", אמר אולמרט.

"כל עוד לא יעוצבו גבולותיה של מדינת ישראל על פיה העקרון הזה, כל עוד יימשכו הטשטוש והערבוב בינינו לבין הפלסטינים, לא נממש את חזון המחר. עלינו מוטל כעת להתמודד באומץ ובנחישות עם הבעיה ולתת לה פתרון. איינו רשאים להניח אותה לפתחו של המחר, כי מחר הפתרון יהיה קשה עוד יותר ואולי אף בלתי אפשרי".

"לולא חמאס, היתה מדינה פלסטינית"

קודם לכן אמר נשיא המדינה שמעון פרס כי "לולא חמאס, היתה כאן מדינה פלסטינית". לדבריו, "בעזה יש קבוצת קנאים קיצונית שלא מאפשרת להקים מדינה פלסטינית, וזאת לאחר שישראל יצאה מעזה ופינתה את ההתנחלויות", אמר.

"העתיד ייבנה על ידי שלום ולא על ידי טרור. גם כשאנחנו מנצחים במלחמות, אנחנו רוצים להיות עם שוחר שלום. אם כל הנוגעים בדבר היו מקבלים את החלטת האו"ם ב-47' להקמת שתי מדינות, לא היינו צריכים להמתין 60 שנים כדי לעשות זאת מחדש, כאשר אבדו לנו ולשכנינו הערבים אנשים רבים צעירים ונשים צעירות, ואין לנו זכות לדחות את השלום הרצוי לכל העמים".

"כל המדינאים היושבים כאן רוצים למלא את חובתם לקרב את השלום עד כמה שאפשר, שייתן ביטחון ותקווה לכל עמי המזרח התיכון", אמר הנשיא.

יו"ר ש"ס השר אלי ישי אמר לוואלה! חדשות במהלך הוועידה כי "ש"ס תפרוש מהממשלה גם אם יהיה הסכם מסגרת על חלק מגבולות 67". לדבריו, "ככל הנראה, במפגש עם בוש לא ידברו על ירושלים. אני מתריע שיש כבר החלטה של מועצת חכמי התורה בעניין ירושלים", אמר. "לגבי חקירת ראש הממשלה, אני ממתין ולא שמח לאידו של אף אדם, אולם בשונה מאחרים בקדנציה הקודמת שהמתינו לסוף, אנחנו לא נמתין ונראה איך הדברים מתפתחים בתהליך המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully