וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתרון למשבר ההומניטרי: העברת המעברים לישראל

יהושע בריינר

13.5.2008 / 20:06

לפי התוכנית, המעברים בסופה ובכרם שלום יועתקו כמה מאות מטרים מזרחית לגדר המערכת. המטרה: מעבר סחורות רציף לעזה

ישראל בוחנת אפשרות להעתקת מיקומם של המעברים כרם שלום וסופה שבדרום רצועת עזה לתוך שטח ישראל. בחודשים האחרונים שוקדים בלשכת סגן שר הביטחון מתן וילנאי על עבודת מטה לשינוי מיקומם של המעברים, שתאפשר פעילות רציפה של המתקנים מבלי לחשוש לארועים חבלניים. כיום ממוקמים שני המעברים בגדר המערכת.

על פי התכנית, יועתקו המעברים מספר מאות מטרים מזרחית לגדר. העברת הסחורות תתבצע בשטח סטרילי שיוקם בעתיד. לדברי גורמי ביטחון, המעברים מאוימים באופן יומיומי ובשל כך גם נסגרים לעתים תכופות, דבר הפוגע בהעברת סחורות וציוד הומניטרי לתושבי הרצועה. עבודת המטה מתנהלת בשיתוף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, צה"ל והשב"כ.

היום סייר סגן השר וילנאי במעברים ברצועת עזה. כמו כן, הוא ביקר בקיבוץ כפר עזה את משפחתו של ג'ימי קדושים, שנהרג ביום שישי מפגיעת פצצת מרגמה בחצר ביתו. וילנאי הבטיח לתושבים לתגבר את אמצעי המיגון ואת המימון לשיפוץ המקלטים במקום. לדבריו, בחודשים הקרובים יועברו מיגוניות ליישובים, כאשר מיגון כפר עזה יהיה בעדיפות גבוהה.

בימים אלו סגור מעבר כרם שלום בשל התראות על פיגועים ופצצות מרגמה הנורות לאזור. כמו כן, לפני מספר שבועות נרשם ניסיון חטיפה במעבר. שני ג'יפים ומשוריין של ארגון חמאס חדרו למעבר, אך חיילי גדוד הסיור בדואי ששהו במקום מנעו את הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully