וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: "ניתן לראות את תמיכת העולם בישראל"

13.5.2008 / 19:05

שליח הקוורטט למזרח התיכון אמר את הדברים בדיון בוועידת הנשיא. ויקטור יושנקו: "אוקראינה תתמוך תמיד במדינת ישראל"

"אזרחי ישראל יכולים לראות את התמיכה הגדולה של העולם בישראל", כך אמר ראש ממשלת בריטניה לשעבר ושליח הקוורטט במזרח התיכון טוני בלייר, שהנחה דיון תחת הכותרת "נשיאים משוחחים על המחר" במסגרת ועידת הנשיא. בנוסף, איחל בלייר לעם הפלסטיני לחיות במדינה פלסטינית, ואילו למדינת ישראל –
לחיות בשלום.

לדברי בלייר, "ככל שנגביר את החירות והדמוקרטיה בעולם, העולם יהיה שרוי בשלום. אני מקווה שתוך כמה זמן אותם ערכים יהיו נחלת העולם כולו. אולם, אין להם ערך אלא אם כן ילוו בערך הצדק. זה מה שנותן לנו את הרצון לשתי מדינות לשני עמים".

בדיון השתתפו 12 נשיאים ממדינות העולם שהגיעו להשתתף בוועידת נשיא מדינת ישראל בירושלים, בהם נשיא אוקראינה ויקטור יושנקו ונשיא ברית המועצות לשעבר, מיכאל גורבצ'וב. גם מארח הוועידה, שמעון פרס, השתתף בדיון. רוב הנוכחים דיברו על הבעיות הגלובליות המשותפות למדינות השונות.

הנשיא לשעבר גורבצ'וב סיפר כי כשטייל לאורכה ולרוחבה של ישראל, "נדהמתי שבמדבר רואים מדינה משגשגת ומתקדמת". לדבריו, רוסיה תמשיך לנוע לקראת הדמוקרטיה, "ואני די מופתע ששותפינו מהמערב, במיוחד מאירופה, רואים אותנו בצורה מיוחדת, כאשר רוסיה רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינות דמוקרטיות אחרות", אמר.

גם הנשיא יושנקו התבטא, ואמר כי "אוקראינה תתמוך תמיד במדינת ישראל, ואנחנו מקבלים בברכה את מפת הדרכים. התהליך חיוני גם לשלום באזור וגם לדברים נוספים בעולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully