וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון נתן אור ירוק לעיר הבה"דים

גידי ויניש

13.5.2008 / 18:47

שופטי העליון אישרו להתחיל את העבודות הראשוניות לבניית הבסיס הגדול בנגב. עם זאת, המשך העבודות הותנה בביצוע תסקיר סביבתי

בית המשפט העליון התיר היום (שלישי) למשרד הביטחון להתחיל בעבודות הראשוניות להכשרת השטח לבניית עיר הבה"דים סמוך לרמת חובב שבנגב. עם זאת, הרכב השופטים, בראשות השופטת איילה פרקוצ'יה, התנה את המשך העבודות בעריכת תסקיר סביבתי שייערך במקום ויבחן את זיהום הקרקע, ובהתאם לאישור מהמשרד להגנת הסביבה.

פסיקה זו של בית המשפט העליון, הפכה את הכרעתו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע לפני כחצי שנה, שדחה את עתירת עמותת "אדם, טבע ודין", והעניק אישור גורף למשרד הביטחון לפתוח בעבודות לפתיחת הבסיס הצבאי הגדול. עיר הבה"דים החדשה אמורה להשתרע על 1,600 דונם, במרחק של כעשרה קילומטרים מדרום לרמת חובב ויועברו אליה בסיסי הדרכה, הנמצאים כיום בצריפין.

משרד הביטחון טען בתשובותיו לעתירה כי קבלת עמדת הירוקים תפגע באופן חמור בלוח הזמנים של הפרויקט ותגרום לנזקים כספיים חמורים למדינה. מנגד, טענו בעמותת "אדם, טבע ודין" כי הצבת הבסיס בסמוך למפעלים ברמת חובב עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לחיילים שישרתו במקום.

שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית שער הנגב, בירך על החלטת בית המשפט ואמר כי "אני שמח על ההחלטה שמשמעותה כי הבסיס יקום בצומת הנגב ויביא לפיתוח של האיזור". לדבריו, "העבודות לבניית הבסיס הענק יחלו בתוך שבועיים". גם בעמותת "אדם, טבע ודין" בירכו על ההחלטה ואמרו כי הם שמחים על ההכרה של בית המשפט העליון בחשיבותו של התסקיר הסביבתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully