וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "האחראים למצב בדרום יישאו במחיר"

13.5.2008 / 17:33

בפגישה עם שר החוץ הספרדי אמר שר הביטחון: "המצב בדרום לא יכול להימשך". לדבריו, "גם הפלסטינים יודעים זאת היטב"

"המצב בדרום לא יכול להימשך, גם אנחנו יודעים את זה וגם הצד השני יודע את זה, ומי שאחראי יישא במחיר", כך אמר שר הביטחון אהוד ברק בפגישה שערך היום (שלישי) עם שר החוץ של ספרד, מיגל מוראטינוס. השניים נפגשו בירושלים, ודנו בנושאים מדיניים-ביטחוניים.

הבוקר נועד ברק עם ראשי המועצות בנגב. ברק הגיע לישוב ישע, שם נהרגה אתמול שולי כץ בת ה-70 מפגיעה ישירה של רקטת קסאם. בפגישה אמר אחד הנוכחים לברק, כי "ישראל מעמידה את הילדים והנשים של יישובי מערב הנגב בחזית וכי התושבים באזור הפכו לתחליף של צה"ל, כמגיני המדינה וזו תחושה נוראית".

ראשי המועצות דרשו מברק להתחיל מיד בתהליך מיגון היישובים ולסיימו עוד השנה, זאת על אף שעל פי תוכנית העבודה של הממשלה, עבודות המיגון צפויות להסתיים רק בסוף שנת 2010. ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין פנה אל ברק ואמר: "אנו מבינים שנדרש מאיתנו לעמוד איתנים מול איום הטילים, אך לצורך כך אנו חייבים שהתושבים יהיו ממוגנים. לא לשים אותנו במטווח".

אש לעבר כוח צה"ל

ברק אמר כי יוביל יחד עם הממשלה תהליך של מיגון הבתים במהירות האפשרית, אך חזר על אמרתו כי "עצירת ירי הקסאם אינו מהלך של יום יומיים ולא זבנג וגמרנו". לאחר הפגישה סייר ברק במקום הנפילה ביישוב.

בשעות הצהריים והערב נורתה אש לעבר כוח צה"ל שביצע עבודות הנדסיות סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, סמוך לנחל עוז ולכיסופים. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גם ירי הקסאמים לעבר ישראל נמשך, כשרקטות נפלו במועצה האיזורית חוף אשקלון ובשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully