וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנות מאסר לתושב רמלה שאנס עובדת זרה

נתיב נחמני

13.5.2008 / 16:44

מועתסם ערגאן הורשע באונס אשה שהציע לה טרמפ. "המעבר מתרבות ערבית-שמרנית לחברה מתירנית הביא אותו לביצוע המעשים"

שבע שנות מאסר ושנתיים מאסר על תנאי נגזרו היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי על מועתסם ערגאן, תושב רמלה בן 19, שהורשע באונס עובדת זרה.

על פי כתב האישום, הארוע התרחש לפני כעשרה חודשים, לאחר שערגאן הציע לאשה טרמפ לתחנה המרכזית ברמלה. בדרך הוא סטה עם רכבו לתוך חורשה, שם הפשיט אותה וחסם את פיה. ערגאן ניסה לבצע בה מעשה סדום אך לא הצליח, ובמקום זאת אנס אותה. לאחר מכן גנב את ארנקה ואת הדרכון שלה, הורה לה לצאת מהרכב ונמלט מהמקום.

משפחתו של ערגאן הגיעה לישראל מחברון לפני כ-14 שנים. הוא למד בתיכון בישראל וטכנאות מחשבים במכללה למנהל בראשון לציון, ואין לו כל עבר פלילי. "מדובר בארוע ראשון ויחיד של התנהגות מינית אלימה", נכתב בתסקיר שירות המבחן, "ללא אינדיקציה לפגיעה במתלוננות נוספות".

מהתסקיר עולה כי המעבר החד מהתרבות השמרנית הערבית-מוסלמית, בה גדל והתחנך, לעבר תרבות מתירנית יותר שהציבה בפניו "גירויים ומצבים שלא היו מוכרים לו", הוא זה שיכול היה להביא אותו לביצוע העבירה החמורה. למרות זאת, טענו בשירות המבחן כי כמובן שאין בזאת להצדיק את המעשה והמליצו לבית המשפט על "ענישה ממשית".

"אין צורך להכביר מילים על החומרה היתרה שבעבירת האינוס בכלל, ועל החומרה הטמונה במעשי הנאשם בפרט. הנאשם בחר בקורבן אקראי, חלש ותמים, שאינו יכול להגן על עצמו ואשר היה שבוי ברכבו ונתון לחסדיו", קבע הרכב השופטים. "יש לשאוף כי לכשישוחרר מבית האסורים, יהא אזרח נורמטיבי ושומר חוק ואף יוכל לשקם את חייו ולהינשא לחברתו". בנוסף החליטו השופטים כי מלבד עונש המאסר יפצה ערגאן את המתלוננת ב-20 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully