וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלה הסינית נעצרת בעקבות רעידת האדמה

גיל קדרון

13.5.2008 / 16:01

הממשלה הסינית החליטה לעצור את פעילותם של מכרות הפחם, המפעלים הכימיים ובארות הנפט והגז בסיצ'ואן, עד לחלוף הסכנה

סין הורתה לכל מכרות הפחם, המפעלים הכימיים ובארות הנפט והגז שיושבים באזורים הנפגעים לעצור את פעילותם, על מנת להימנע מקורבנות נוספים ברעידת האדמה החזקה ביותר במדינה מזה כמעט 60 שנה, שארעה אתמול ובה נהרגו לפחות 12,000 איש. כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג".

כל החברות הפועלות באזורים שהושפעו מהרעש, חויבו לפנות את עובדיהן, ונאסר עליהן לשוב לפעילות עד שהרשויות יחליטו כי הסכנה חלפה, כך הודיעה הרשות הממשלתית שאחראית לבטחון עובדים במדינה. עשרות עובדים של מפעלים הידראולים וכימיים בסיצ'ואן נהרגו באסון, כשהמבנים בהם עבדו התמוטטו. 80 טונות של אמוניה נוזלית הציפו את הרחובות בעיר שיפאנג. רעידת משנה חזקה הורגשה הבוקר בצ'נגדו, ולפי דיווח סוכנות החדשות הסינית, עובדים רבים נמלטו ממשרדיהם ויצאו לרחובות בפאניקה.

המזון, הגז והנפט פוגעים בכלכלה

במחוז סיצ'ואן קיימים כ-40 אחוזים מהגז הטבעי בסין. רעידת האדמה פגעה בתחנות כוח ועלולה לפגוע בשוק האנרגיה המקומי. המפקח על רגולציות החשמל הודיע על מעקב צמוד אחר אספקת החשמל, ודרש יידוע מיידי על כל בעיה שתצוץ ב-24 השעות הקרובות.

זו לא הבעיה היחידה מולה עומדת הכלכלה הסינית, בעלת הצמיחה המהירה בעולם. עליית מחירי המזון במדינה גרמה לממשלה לשקול להאט את הצמיחה ואת קצב התעסוקה, במטרה להילחם באינפלציה, כך דווח אתמול בעיתון הכלכלי "פורבס". בחודש אפריל צנח לראשונה מזה שנה וחצי, יבוא הנפט הסיני, השלישי בגודלו בעולם, בעקבות עליית מחירה של חבית ל-123.10 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully