וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם שולח תנחומיו לסין מוכת האסון

13.5.2008 / 16:16

הבעות תמיכה ומברקי תנחומים זרמו לממשלת סין ממדינות רבות ברחבי העולם, לרבות טייוואן, יריבתה משכבר הימים

ממשלת סין קיבלה היום (שלישי) בברכה את ההצעות לסיוע בינלאומי לאחר שרעידת אדמה קטלנית פקדה את המדינה אתמול וגבתה את חייהם של 12 אלף בני אדם עד כה. עוד הוסיפה הממשלה כי היא מתרגשת מהבעת התמיכה. עם זאת, משרד החוץ הסיני לא הבהיר האם אכן יקבל את הצעות הסיוע.

"אנו מביעים את הכרת תודתנו. משרדי ממשלה רלוונטיים וסוכנויות סיוע מקבלות בברכה את עזרת הקהילה הבינלאומית ומוכנים לתקשר עם המדינות והארגונים הרלוונטיים", אמר דובר משרד החוץ צ'ין גאנג. ארצות הברית, בריטניה, האיחוד האירופי, יפן, דרום קוריאה וטייוואן הציעו כבר את עזרתן.

תנחומים מכל רחבי העולם זרמו לסין. "אני שולחת את תנחומי לפצועים ולמשפחות הקורבנות ברעידת האדמה במחוז סצ'ואן", אמר נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. "במיוחד נעצבתי לשמע מספרם הגדול של הסטודנטים והילדים שנפגעו. מחשבות ותפילות העם האמריקאי מוקדשות לעם הסיני, במיוחד לאלו שנפגעו באופן ישיר מהטרגדיה. ארצות הברית מוכנה ומזומנה לעזור בכל דרך אפשרית", הוסיף.

האו"ם מוכן אף הוא לתמוך בסין במאמציה להגיב לאסון, אמר דובר מזכ"ל האו"ם באן קי מון. שר החוץ היפני מסהיקו קומורה אמר כי יפן תספק סיוע לסין במידה שממשלת סין תבקש. "זוהי מדינה שכנה שסבלה נזק רב ואנו רוצים לעשות כל שביכולתנו", אמר. "מצד שני, יש מדינות המעדיפות להתמודד לבד. אנו נהיה מוכנים להגיב בעת הצורך". יפן עצמה סבלה מרעידת אדמה בעיר קוב ב-1995, בה נספו מעל ל-6,400 בני אדם ונגרם נזק בעלות של כ-100 מיליארד דולרים.

ישראל מוכנה לסייע

נשיא דרום קוריאה לי מיונג באק שלח מבזק ניחומים לנשיא סין הו ג'ינטאו וקרא לקבינט שלו למצוא דרכים לעזור לסין. "דרום קוריאה מתכננת לשלוח סיוע לסין מוקדם ככל האפשר. יש לנו אספקת חירום מוכנה וצוות סיוע בכוננות", אמר דובר משרד החוץ הדרום קוריאני.

מפלגת האופוזיציה הלאומנית, שניצחה באחרונה בבחירות בטייוואן, שלחה מברק תנחומים ליריבתה משכבר הימים המפלגה הקומוניסטית הסינית. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג איל שלח אף הוא תנחומיו. "כולי תקווה כי העם הסיני יתגבר על האסון תחת הנהגת המפלגה הקומוניסטית", אמר.

ישראל הציעה גם היא סיוע לסין לטיפול בנפגעי רעש האדמה, אך סין השיבה כי אינה זקוקה לסיוע מחו"ל, אך אם המצב ישתנה היא לא תהסס לפנות.

דובר משרד החוץ הסיני צ'ין אמר כי למרות האסון בסצ'ואן, סין מוכנה לשלוח סיוע נוסף למיאנמר, המתמודדת בשבוע וחצי האחרונים עם אסון טבע משלה, אם יעלה הצורך. סין הציעה מוקדם יותר סיוע כספי בסך 5 מיליון דולרים לשלטונות מיאנמר, בה נהרגו כ-30 אלף בני אדם בציקלון הקטלני "נארגיס" ומיליון וחצי בני אדם נותרו מחוסרי בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully