וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביהמ"ש טעה בפסיקת החזרי מס לאמהות"

נתיב נחמני

13.5.2008 / 15:53

בעקבות ההחלטה לפיה אמהות יקבלו החזרים על הטיפול בילדיהם, ערערה הפרקליטות לבג"ץ: "ביהמ"ש התעלם מהשלכות התקציביות"

פרקליטות המדינה ערערה היום (שלישי) לבית המשפט העליון בעקבות פסיקתו התקדימית של שופט השלום בתל אביב, מגן טוביה, שקבע כי מס הכנסה יעניק החזרי מס לאמהות על הוצאות הטיפול בילדיהם. לטענת הפרקליטות, "בית המשפט טעה וחרג מהמקובל בישראל".

כזכור, לפני כחודש וחצי הורה בית המשפט למס הכנסה לנכות מחיובי המס של עורכת הדין ורד פרי, הפועלת כעצמאית, את הוצאות המעון לשני ילדיה. פרי טענה כי על הוצאות שהות ילדיה במעון להיחשב כחלק מהוצאות העסק שלה, שכן ללא מסגרת מתאימה לילדיה לא היתה יכולה לבצע את עבודתה.

עם מתן פסק הדין הודיעו ברשות המסים כי לא יישמו את ההחלטה וכי יערערו עליה. "בית המשפט המחוזי חרג בפסק דינו מן הדין הקיים בישראל בסוגיית התרת הוצאות ומהפסיקה שניתנה בנושא", טענו היום בפרקליטות בערעור שהוגש. עוד הוסיפו, כי ההחלטה היא "שגויה תיאורטית וביצועית, וחודרת באופן בלתי סביר לתחום הסמכויות של הרשות המבצעת והמחוקקת מבחינת מסגרת התקציב ודרך הביצוע".

עם הגשת הערעור ביקשו בפרקליטות לקיים את הדיון בדחיפות. "רשויות המס אינן ערוכות כלל ואינן מסוגלות כיום לטפל בדו"חות ובבקשות להחזרי מס, שיגישו עתה מאות אלפי אנשים שידרשו את ההוצאות", כתבה עו"ד יעל ורבה-זלינגר מפרקליטות המדינה. "בית המשפט גם התעלם מההשלכות התקציביות העצומות שצפויות להיות להחלטתו - המוערכות במיליארדי שקלים בשנים. השארת הסוגיה ללא הכרעה בהקדם, עלולה לפתוח פתח למבול התדיינות מיותרות", טענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully