וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים: אפשר לטקבק בלי חשבון

פנחס וולף

13.5.2008 / 13:29

הושהה החוק שקובע כי תוטל אחריות פלילית על בעלי אתרים שפרסמו תגובות פוגעניות, בשל הצעת עורכי האתרים להגדיר תכנים בעייתיים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

הליך החקיקה המבקש להטיל אחריות פלילית על תגובות פוגעניות גם על בעלי אתרי האינטרנט יוקפא. כך החליטה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. ההצעה הושהתה, בעקבות הצעה להכין נייר עמדה של עורכי האתרים הגדולים ושל איגוד האינטרנט הישראלי, בו יקבעו את התכנים הבעייתיים שאותם יש להסיר מהתגובות. לאחר שיגובש נייר העמדה הוועדה תתכנס בשנית עם נציגי האתרים ותגבש את החלטתה.

עורך אתר וואלה! אבי משולם אמר בתום הדיון כי "הסכמנו לקבוע קוד אחיד לאתרים ולהערכתנו יהיה פשוט מאוד להסכים על קוד משותף שכזה. נשמח לשתף פעולה עם עורכי האתרים האחרים ועם ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בהכנת נייר העמדה".

מהלך ההשהיה נולד ביוזמתו של יוזם החוק, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו). ח"כ חסון אמר "אני מאמין שמבחינה ציבורית, תרבותית ואף חוקתית עדיף יהיה אם נושא האינטרנט יוסדר בצורה מוסכמת בין כל הגורמים הרלוונטים".

לדברי ח"כ חסון, "הגיעו אלי תלונות של אנשים שנפגעו באופן קשה, ושאלתי את עצמי מדוע אנו לא יכולים לשלב חופש ביטוי עם שמירה על כבוד הפרט. חשבתי שנכון יהיה להקים צוות משותף עם מנהלי האתרים הנבחרים שיסכם קוד אתי. אולם הופתעתי שלפגישה הראשונה שקבענו לא הגיע אף אחד מעורכי האתרים".

ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אמר בדיון, כי "צריך ניסיון של הסדרה עצמית, כשאנו חברי הכנסת נייצג את אינטרס הקול הנגדי. מצד אחד יש אינטרס לאפשר את החופש המרבי לאתרים ומצד שני אנו מחפשים דרך שהאינטרנט לא יהפוך להיות כלי שאף אחד לא רוצה שיהיה".

הצעת חוק אחריותן המשפטית של הנהלות אתרי האינטרנט על דברי הגולשים המגיבים באתריהם שכונה "חוק הטוקבקים", עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ובמקביל אליה קיימת הצעת חוק ממשלתית שגיבש משרד המשפטים. הצעת החוק הממשלתית מציעה כי תגובה של גולש תוסר רק במידה שאדם שנפגע ממנה יבקש זאת. לעומתה, הצעת החוק של ח"כ חסון מבקשת שעורכי האתרים יישאו באחריות פלילית על תגובה שפוגעת בפרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully