וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרם להרג עובר ונשלח ל-13.5 שנות מאסר

נתיב נחמני

13.5.2008 / 12:40

טייב אבו קישק, תושב לוד בן 27, הורשע בחבלה בכוונה מחמירה ובקשירת קשר לפשע, לאחר שניסה להרוג ביריות את זוגתו של בן דודו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום 13.5 שנות מאסר בפועל על טייב אבו קישק, תושב לוד בן 27, שהורשע בחבלה בכוונה מחמירה ובקשירת קשר לפשע, לאחר שניסה להרוג ביריות את בת זוגו של בן דודו. כתוצאה מהירי מת העובר שנשאה בבטנה. הסיבה לטענתו: "הגנה" על כבוד המשפחה.

לפני כארבע שנים הגיע אבו קישק לביתה של האשה, שהיתה אז בחודש התשיעי להריונה, כשהוא מלווה בשניים מחבריו שהמתינו לו ברכב. הוא נכנס אל הבית, ירה לעברה מספר יריות, והשלושה נמלטו בנסיעה מהמקום. כתוצאה מהירי נפגעה האישה באורח קשה ונזקקה לניתוחים רבים, העובר בבטנה מת כתוצאה משטף דם פנימי.

במהלך ההימלטות, פגע הרכב בו נסעו השלושה ברכב אחר וכתוצאה מכך התהפכו. הם נמלטו ממקום התאונה ברגל. אבו קישק הורשע גם בגין זאת. לאחר המעשה, הוא יצא משטח ישראל והסתתר בשטחי הרשות הפלסטינית.

בתחילה הוא הואשם בניסיון לרצח, אך לאחר שחתם על הסדר טיעון, במסגרתו הוסכם כי יודה במיוחס לו, הומרה עבירת הניסיון לרצח בעבירת גרימת חבלה בכוונה מחמירה. אבו קישק סיפר כי ביצע את המעשה בעקבות לחץ שהופעל עליו ממשפחתו, שכן האישה ובן דודו לא היו נשואים, אך ציפו לילד. טענה זאת עומדת בסתירה לטענת האישה כי הדבר לא יתכן, משום שהקשר ביניהם נמשך כבר שנים ויש ביניהם חוזה נישואין תקף.

"מדובר במי שגדל בסביבה ביתית והסתבך מגיל צעיר בפלילים", אמרו השופטים. לאבו קישק היסטוריה ארוכה עם המשטרה והוא אף ריצה שתי תקופות מאסר לאחר שהורשע בסחר בסמים ובתקיפת שוטרים. חצי שנה לאחר ששוחרר מהמאסר, ביצע את המעשה בגינו נגזר דינו היום.

"התנהגות הנאשם מלמדת כי אין מורא הדין עליו", קבעו השופטים וגזרו עליו שנת מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך של 150 אלף שקל, בנוסף לעונש המאסר בפועל. ההחלטה על מאסרו למשך 13 שנים וחצי ניתנה בדעת רוב של שניים מול אחד. השופטת יהודית שבח שהיתה בהרכב השופטים, חשבה שיש לגזור עליו עונש כבד יותר מזה שנגזר עליו היום, "לו דעתי היתה נשמעת, היה נגזר עונשו ל-20 שנות מאסר בפועל והייתי מגדילה את הפיצוי לסכום המירבי הקבוע בחוק – 280 אלף שקל", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully