וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוס החדש של ניוזדיי

רויטרס

13.5.2008 / 14:18

מרדוק ויתר וכייבלויז'ן רכשה את העיתון "ניוזדיי" בעבור 650 מיליון דולר. ניוז קורפ הודיעה בשבת במפתיע על נסיגתה מהעסקה

כייבלויז'ן סיסטמס, מפעילת הכבלים האמריקאית, חתמה על הסכם לרכישת העיתון "ניוזדיי", מידי המו"לית טריביון, בעבור 650 מיליון דולר. כייבלויז'ן הודיעה כי היא רואה אפשרויות שיתוף פרסומי בין חטיבת הכבלים ובין העיתון.

לפי תנאי העסקה, תרכוש כייבלויז'ן 97% בניוזדיי מדיה גרופ. העסקה מעריכה את הקבוצה ב-632 מיליון דולר. בנוסף, תקבל טריביון 18 מיליון דולר כדמי שכירות לשימוש של כייבלויז'ן בנכסים שלה.

בעלי מניות בכייבלויז'ן, המנוהלת על ידי משפחת דולן, הטילו ספק בהחלטה להשקיע בענף העיתונות האמריקאי הנחלש, וטענו כי היו מעדיפים שחברת הכבלים תפנה את הסכום לדיווידנד או לרכישה בחזרה של מניות.

העסקה בין טריביון לכייבלויז'ן התאפשרה לאחר שענקית המדיה ניוז קורפ, שבבעלות רופרט מרדוק, נסוגה בשבת מהצעתה לרכוש את "ניוזדיי" תמורת 580 מיליון דולר. זאת, ימים ספורים בלבד לאחר שמרדוק אמר כי ניוז קורפ וטריביון קרובים לעסקה.

החלטתה המפתיעה של ניוז קורפ שלא להשוות את הצעת הרכש שלה לזו של כייבלויז'ן הותירה במירוץ לרכישת "ניוזדיי" שני מתמודדים: כייבלויז'ן ומורטימר צוקרמן - הבעלים של העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" - שהציע גם הוא 580 מיליון דולר עבור העיתון.

העסקה מהווה את רכישת העיתון הראשונה של כייבלו'יזן. היא גם תספק כספים חיוניים לטריביון, שנרכשה באפריל 2007 על ידי איל הנדל"ן סמואל (סם) זל תמורת 8.2 מיליארד דולר ומתמודדת עם קשיים כספיים. טריביון, בראשות היו"ר והמנכ"ל זל, מוציאה לאור בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון".

טריביון מבקשת בימים אלה למכור חלק מנכסיה, לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 11% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2008. המו"לית רשמה ברבעון הרביעי הפסד של 78.8 מיליון דולר לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully