וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קצין יורה מקרוב על מפגין בבילעין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.5.2008 / 9:11

בסרטון שצולם על ידי מפגינה נראה קצין יורה כדורי גומי מטווח קרוב מאוד לעבר מפגין בכפר בילעין שלא היה חמוש ולא סיכן את צה"ל

יח"צ - חד פעמי

(צילום: לי לוריאן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סרטון של ארגון "בצלם" מציג אירוע בו יורה קצין מטווח קרוב מאוד כדור פלדה מצופה גומי על מפגין בכפר בילעין ופוצע אותו. אירוע זה, שהוא אחד מאירועי הירי שהתרחשו במהלך הפגנה שהתקיימה בכפר ב-15 במרץ, תועד במלואו בידי צלמי וידאו. מצפייה בסרטון עולה כי קצין בדרגת סגן משנה יורה מטווח קצר במפגין שלא היה חמוש, לא יידה אבנים ולא סיכן את כוחות הביטחון.

מ"בצלם" נמסר כי בעקבות פנייתם, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע. בפנייתו לפרקליטות הצבאית בדרישה לפתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, הדגיש "בצלם" כי על החקירה לעסוק גם בשאלת האחריות הפיקודית של הקצינים הבכירים בשטח למתן פקודות לא חוקיות, ולמעורבותם במסירת דיווח שקרי לשרשרת הפיקוד הצבאית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשלוש השנים האחרונות מתקיימות מדי יום שישי ואף באמצע השבוע הפגנות והפרות סדר סביב גדר הביטחון בסמוך לכפר בילעין. בית המשפט פסק על שינוי תוואי הגדר באזור ולמרות זאת הפרות הסדר לא פסקו והמפגינים ממשיכים להגיע למקום, נוקטים באלימות כלפי כוחות הביטחון ומשחיתים את הגדר. מספר מקרים אף הובילו לפציעתם של חיילים ושוטרים ועל כן הונחו כוחות הביטחון להגיב לעבר המפגינים באמצעים לפינוי הפגנות. בעקבות הפרסום ניתנה הוראה לפתיחה בחקירת מצ"ח אשר ממצאיה יועברו לפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully