וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין קמטים? אין סיגריות!

13.5.2008 / 4:46

מכונות לממכר סיגריות ביפן יספרו את קמטיו ויבחנו את עורו הנפול של הלקוח כדי לוודא שגילו למעלה מ-20 - הגיל החוקי לעישון

מכונות אוטומטיות לממכר סיגריות ביפן עשויות להתחיל בקרוב לספור את קמטי פניו של הלקוח ולבחון את עורו הנפול כדי לקבוע האם הוא מבוגר דיו לעשן.

ביולי ייכנס לתוקפו חוק המחייב את 570,000 המכונות לממכר טבק ביפן לוודא שהקונים אינם צעירים מגיל 20 – הגיל החוקי לעישון במדינה. לכבוד המאורע פיתחה חברת "פוג'יטקה" מערכת שתוכל לזהות את גילו של המשתמש לפי תווי פניו.

הלקוח יתבונן במצלמה דיגיטלית שתוצמד למכונה והמערכת תשווה את מאפייני פניו – קמטים סביב העיניים, מבנה עצמות, נפילות העור – לנתונים על תווי פניהם של למעלה ממאה אלף בני אדם.

"עם זיהוי הפנים, כל עוד השתנית מעט ואתה מבוגר, תוכל לקנות סיגריות כמו קודם. הבעייה של קטינים ששואלים תעודות זהות על מנת לרכוש סיגריות תיפתר גם כן", אמר הג'ימה יממוטו, דובר מטעם החברה.

משרד האוצר היפני התיר בעבר את השימוש ב"טספו" - כרטיס חכם שמזהה גיל, ובמערכת שיכולה לזהות את גיל הלקוחות על פי רשיון הנהיגה שלהם. הוא טרם אישר את השימוש במערכת החדשה בשל חששות שעלו בנוגע לרמת הדיוק שלה.
לדברי החברה, המערכת מסוגלת לזהות נכונה כ-90% מהמשתמשים. עשרת האחוזים הנותרים שהוגדרו כ"קטינים שנראים מבוגרים" או "מבוגרים בעלי פני ילד" יידרשו להציג להכניס למכונה את רשיון הנהיגה שלהם.

מחקר שערך משרד הבריאות היפני ב-2004 הראה כי 13% מהבנים ו-4% מהבנות בגילאי 17 עד 18 מעשנים מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully