וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: קרבות בטריפולי, הצבא הבטיח לפעול

13.5.2008 / 4:22

בהצהרה שפרסם הודיע הצבא כי יפסיק את הפרות הסדר במדינה גם ע"י שימוש בכוח. נשיא ארה"ב הבטיח לסייע במאבק

הקרבות בלבנון חודשו לפנות בוקר (שלישי). סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי לפחות אדם אחד נהרג בעימותים בין תומכי הממשלה לכוחות אופוזיציה בעיר הנמל טריפולי. צבא לבנון הצהיר כי יחל היום להשתמש בכוח על מנת להשליט סדר במדינה ולהפסיק את הלחימה בין חיזבאללה לכוחות תומכי הממשלה.

"יחידות הצבא יפסיקו את הפרות הסדר בהתאם לחוק, אפילו אם הדבר ידרוש שימוש בכוח", נכתב בהצהרה שפרסם הצבא ושתיכנס לתוקפה הבוקר. הפרלמנט הלבנוני דחה אתמול בפעם ה-19 את ההצבעה על נשיא חדש למדינה. המועד החדש לקיומה נקבע ל-10 ביוני.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר אמש כי ארצו תמשיך לסייע לצבא לבנון על מנת שיוכל להגן על הממשלה. ידון עם בעלות בריתו במזרח התיכון בדרכים לחזק את לבנון לאחר השתלטות חיזבאללה על אזורים נרחבים בביירות ובטריפולי.

"על הקהילה הבינלאומית להתאחד ולסייע לעם הלבנוני בשעתו הקשה", הצהיר בוש, הצפוי להגיע ביום רביעי לישראל ולבקר בהמשך בערב הסעודית ובמצרים. בשבוע הבא הוא מתכנן להיפגש עם ראש ממשלת לבנון פואד סניורה. מזכ"ל האו"ם באן קי-מון גינה אמש את העומדים מאחורי ההסלמה באלימות וקרא לכל הצדדים לחדש את השיחות ביניהם על מנת לשים קץ למשבר.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה אתמול כי מניין ההרוגים בקרבות בלבנון עומד על יותר ממאה, על אף שמניין ההרוגים הרשמי עומד בשלב זה על 42. במקביל דווח כי צבא לבנון השלים את התפרשותו באזורי העימות וזאת לאחר שהושגה הפסקת אש בין נאמני ממשלת לבנון לבין האופוזיציה בהר הלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully