וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקני לשעבר בוב באר יתמודד לנשיאות

טלי גולדשטין

12.5.2008 / 21:27

חבר הקונגרס לשעבר מטעם מדינת ג'ורג'יה מתמודד מטעם מפלגת חירות הפרט ועלול לנגוס בקהל בוחריו של מקיין הרפובליקני

חבר הקונגרס הרפובליקני לשעבר בוב באר הודיע היום (שני) על מועמדותו לנשיאות ארצות הברית כמתמודד מטעם מפלגת חירות הפרט. התמודדותו עלולה לפגוע בסיכוייו של המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין.

לדברי באר בן ה-59, לא מקיין ולא ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי המוביל, יצליחו להנהיג את הממשלה, המבזבזת הון על מלחמות מאז התקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. "הצבעה למען שמירת הסטטוס קוו היא בזבוז של הצבעה", אמר באר. "הממשלה השתגעה מבחינה כספית. ברבעון הראשון המגזר הפרטי איבד מיליוני משרות בעוד הממשלה גייסה עובדים בהתלהבות. העם האמריקאי עד לירידה בתנאי המחיה שלו ואילו תנאי המחיה של הממשלה רק עולים".

באר, שכיהן כחבר קונגרס מטעם מדינת ג'ורג'יה בין השנים 1995-2003, נחשב לשמרן במיוחד והיה אחד ממנהיגי התנועה להדחת הנשיא דאז ביל קלינטון הדמוקרטי מהשלטון. בשנים האחרונות, הסתכסך באר גם עם ממשל בוש בגין תוכנית המעקב המקומית של הרשות לביטחון לאומי בארצות הברית.

מועמדותו של באר עלולה לסבך את המצב בעבור מקיין, שנאבק לקבלת התמיכה של השמרנים. כרבע מהבוחרים השמרנים בשבוע שעבר בפריימריז באינדיאנה ובצפון קרוליינה לא בחרו במקיין. בנוסף, המועמד הרפובליקני העצמאי רון פול לא פרש עדיין מהמירוץ.

באר אמר כי מספר חברים במפלגתו לשעבר ביקשו ממנו שלא להכריז על המועמדות. אך, לפי סקר שהזמינה ועדת הגישוש של באר באפריל, הוא צפוי לקבל את תמיכתם של 7% מהבוחרים. "הבוחר האמריקאי ראוי למשהו טוב יותר מאשר הרע במיעוטו", הכריז באר.

הפרשנים הפוליטיים חלוקים בדעתם לגבי ההשפעה שתהיה למועמדות החדשה של באר על המירוץ. יש הטוענים כי, בדומה למקרה של ראלף ניידר ב-2000, שגנב קולות מאל גור הדמוקרטי, עשוי גם באר לגנוב מספיק קולות ממקיין השנה ולהעניק את הניצחון לדמוקרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully