וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת אשכול: "נפנה את הילדים והנשים"

יהושע בריינר, שי מכלוף וניר יהב

12.5.2008 / 18:47

שולי כץ, בת 70, נהרגה הערב מפגיעה ישירה של רקטת קסאם במושב ישע. ראש מועצת אשכול, חיים ילין: "אנו חיים במטווח ומדובר במלחמה"

מערכת וואלה!

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין אמר הערב (שני) כי אם המצב הנוכחי בדרום לא ישתנה, יישובי עוטף עזה ייאלצו לפנות את הנשים והילדים. ילין אמר את הדברים בעקבות מותה של שולי כץ, בת 70, מפגיעה ישירה של רקטת קסאם לעבר מושב ישע שבשטח המועצה.

"התחושות היום כבדות וקשות, רק אתמול קברנו את ג'ימי קדושים מכפר עזה. ואני כבר מתריע שהמצב כיום הוא בלתי נסבל ולא יכול להימשך. הממשלה ותושבי ישראל צריכים לדעת שזו לא תוכנית ריאליטי, הטילים הללו ממשיכים ליפול ולהרוג. אנו מתכוונים לשוחח מחר עם ראש הממשלה ועם שר הביטחון, ואם הם לא יתנו לנו תשובות ולא יספקו ביטחון לאזור נצטרך לפנות את הילדים והנשים מהיישובים בעוטף עזה. אנו חיים במטווח ומדובר במלחמה", אמר ילין.

כץ, תושבת קיבוץ גברעם, הגיעה למושב יחד עם בנה כדי לבקר קרובת משפחה שבאה לביקור מארצות הברית, והתארחה אצל אחת המשפחות המתגוררות במושב. הרקטה פגעה בשניים כשחיפשו את הבית. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום מצא אותה ללא סימני חיים, וקבע את מותה. בנה, כבן 50, לקה בחרדה. לפני הנפילה הופעלה ביישוב אזעקת צבע אדום.

"הגענו למקום ראשונים, ומצאנו את הפצועה שרועה על הכביש, שני מטרים בלבד ממקום נפילת הקסאם", סיפר יגיל אבין, פרמדיק במד"א, לוואלה! חדשות. "כשהגענו היא כבר היתה ללא סימני חיים. זה כנראה היה מוות מידי". לדבריו, במקום החלה התקהלות של שכנים ואזרחים זועמים.

"הפסקת אש כמו גבינה שוויצרית"

פלוגות אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, נטלו את האחריות לירי הקסאם. הג'יהאד האיסלמי מסר, כי ירי הרקטות בוצע כמסר נגד הצעת הרגיעה עם ישראל. הירי בוצע מדרום מערב לעיירה חאן יונס, באזור שבו הרג צה"ל מחבל במהלך פעילות בסוף השבוע. בכיר בפיקוד הדרום מסר כי לא צפויה פעולה צבאית יוצאת דופן בתגובה לירי.

יושב ראש סיעת הליכוד גדעון סער אמר הערב בתגובה לירי כי "מדיניות ההבלגה של ממשלת אולמרט-ברק-לבני היא פשיטת רגל מוחלטת והפקרה מודעת של אזרחי ישראל ביישובי עוטף עזה". השר לענייני דתות יצחק כהן קרא הערב לשר המודיעין המצרי עמר סלימאן לקיים את פגישותיו ביישובי עוטף עזה, כדי לחוש מה מעוללים פעילי חמאס מהרצועה. "אני בטוח כי לאחר שעה לצד התושבים גם עמר סלימאן יסכים שהפתרון היחידי הוא דווקא הגברת המצור על הרצועה, ניתוק החשמל והמים, וכמובן שחרור מיידי של החייל החטוף גלעד שליט. במצב כזה אסור לחתום על הפסקת אש מחוררת כמו גבינה שוויצרית".

הבוקר נפלו שתי רקטות קסאם מדגם משופר בחצר בניין מגורים באשקלון, אך הן לא גרמו לנפגעים או לנזק. הג'יהאד האיסלמי נטל את האחריות גם לירי זה. ביום שישי נהרג ג'ימי קדושים, תושב קיבוץ כפר עזה בן 48, מפגיעה ישירה של פצצת מרגמה בקוטר 120 מ"מ בחצר ביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully