וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור בוש: 14 אלף שוטרים ייפרשו בבירה

12.5.2008 / 16:45

משטרת י-ם נערכת לקראת ביקור נשיא ארה"ב וועידת הנשיאים שיתקיימו בעיר. "נעשה הכל כדי לצמצם למינימום את שיבוש חיי האזרחים"

14 אלף שוטרים יאבטחו את ביקור נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ואת ועידת הנשיא שיתקיימו השבוע, כשבכל יממה יוצבו 3,000 שוטרים בבירה. לדברי מפקד מחוז ירושלים, ניצב אהרן פרנקו, המחוז השלים את כל הכנותיו למבצע שהוכרז לקראת שני הארועים, שזכה לשם "שמיים בהירים 2".

לדבריו, היערכות המחוז התחילה אתמול ותימשך כל השבוע. "ההיערכות שלנו השבוע מתבססת על לקחים מהמבצע הקודם שהתקיים בביקור בוש בינואר. נעשה הכל כדי לצמצמם למינימום את שיבוש חייהם של תושבי העיר". לדבריו, המשטרה נערכת לשני איומים - פעולות חבלה והפגנות.

הנשיא בוש צפוי לנחות ביום רביעי באצטדיון גבעת רם. משם ייסע דרך שדרות המוזיאונים, שדרות רופין והרחובות רמב"ן, אגרון והמלך דוד. כל הרחובות ייסגרו לתנועה שעה וחצי לפני הגעתו, אולם יהיה ניתן לחצות אותם עד חצי שעה לפני בואו של הנשיא.

רחוב המלך דוד יהיה סגור לתנועה למשך כל ימי ביקורו של בוש, עד ליום שישי, ורק תושבי הרחוב שיציגו תעודת זהות יורשו לנסוע בו. כלי רכב שיחנו בצירי הנסיעה של בוש ייגררו לאצטדיון טדי. כדי להקל על תושבי העיר, הופסקו העבודות על הרכבת הקלה. כמו כן נתיבי התחבורה הציבורית ייפתחו לתנועת כלי רכב פרטיים.

"מבחינתנו, הגעתה של אישיות בכירה כמו בוש משפיעה על כלל ההיערכות. דאגנו לרכז את כל האח"מים המגיעים לוועידה ובמסגרת ביקור בוש בשלושה בתי מלון – 'המלך דוד', 'ענבל' ו'דן פנורמה'. 90 אחוזים מהזמן, צירי הנסיעה של בוש יחפפו לצירי הנסיעה של יתר האח"מים. בוש, עם זאת, יהיה היחיד שהתנועה תיסגר לכבודו".

גם לורה בוש, רעייתו של הנשיא, צפויה לסייר בעיר, והיא עתידה לבקר במנהרות הכותל ובמרכז לטיפול בילדים.

לרשות הציבור יעמוד מרכז מידע מיוחד לשאלות, ובו 26 עמדות טלפון. מספר הטלפון של המרכז הוא 1-700-502030.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully