וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הכנסת תקבע נבצרות זמנית לרה"מ

פנחס וולף

12.5.2008 / 15:58

יוסי ביילין וזבולון אורלב מגבשים הצעת חוק שתאפשר לקבוע נבצרות ברוב של 61 ח"כים. רה"מ יוכל לחזור לתפקידו אם יזכה מחדש באמונם

יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב וח"כ יוסי ביילין (מרצ) מגבשים הצעת חוק לתיקון חוק יסוד הממשלה, שתאפשר לכנסת לקבוע נבצרות זמנית לראש הממשלה ברוב של 61 ח"כים.

אורלב וביילין הסבירו כי "בין מצב שבו הכנסת מפילה את הממשלה ואת ראש הממשלה לבין מצב שבו היא לא עושה שום דבר, ראוי שיהיה מצב ביניים, בו תוכל הכנסת לקבוע תקופת השעייה זמנית לראש הממשלה, אם תמצא לנכון שאינו יכול לנהל כיאות את ענייני המדינה".

על פי הצעת החוק, הנבצרות הזמנית תעמוד על 150 ימים במקום 100 ימים שייקבעו במקרה בו ראש הממשלה או היועץ המשפטי לממשלה יקבלו את ההחלטה בנושא. לדבריהם, הגדלת מספר ימים נועדה לאפשר לראש הממשלה לחזור לתפקידו במהלך תקופת הנבצרות. אם ירצה בכך, הוא יידרש לזכות באמון של 61 חברי כנסת במהלך 150 הימים. אם לא יצליח, "יראו אותו כמי שנבצר ממנו דרך קבע מלמלא את תפקידו".

הצעת החוק, הם אומרים, נועדה גם להסדיר את אי הבהירות הקיימת כיום בחוק בסוגיית נבצרות ראש הממשלה. "החוק 'שותק' נוכח השאלה באילו נסיבות יכול או צריך ראש ממשלה לצאת לנבצרות זמנית. החוק גם לא מסביר מיהו הגורם אשר יכול או צריך לקבוע נבצרות לראש הממשלה. לאור זאת, יש לקבוע רשימת מקרים בהם ניתן יהיה לקבוע נבצרות זמנית לראש ממשלה, בין היתר: סיבות רפואיות, פתיחת חקירה פלילית ומצבים אישיים נוספים".

"אולמרט, ששקוע בחקירות ובפרשיות שחיתות, איבד את אמון העם ואת היכולת והסמכות המוסרית לכהן כראש ממשלה, ולכן יש לפעול להקדמת הבחירות", אמר אורלב.

ביילין, לעומת זאת, אמר כי "בהקשר הנוכחי אני מתנגד להקדמת הבחירות, כי משמעות הדבר היא הפסקת כל תהליך מדיני ב-2008". לדבריו, "נבצרות היא הדבר המתאים ביותר במצב שנוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully