וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מו"מ יחסוך עוד שביתה באוניברסיטאות?

נעמה טלמור

12.5.2008 / 16:46

המו"מ בין ועד ראשי האוניבריסטאות לנציגי הסגל הזוטר החל באווירה מתוחה ועויינת. הסטודנטים: "תומכים במאבק המרצים"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אווירה מתוחה ועויינת שררה בפתיחת המשא ומתן בין ראשי הסגל האקדמי הזוטר וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) היום (שני) באוניברסיטת תל אביב. הצדדים נפגשו בניסיון למנוע את שיבוש הלימודים לאחר שחברי הסגל הזוטר איימו להשבית את עבודתם במחאה על תנאי העסקתם.

"אנחנו מנסים לפתור את הבעיה בצורה ההוגנת ביותר", אמר לוואלה! חדשות פרופ' נדב לירון, יו"ר ועדת השכר של ור"ה, בפתח הישיבה. אחריו הוסיף מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב, מוטי כהן, כי "מערכת ההשכלה הגבוהה עברה בשנתיים האחרונות זעזועים לא פשוטים. מי שנשא בנטל היו בעיקר הסטודנטים. אנחנו נעשה הכל כדי שהסטודנטים לא יפגעו". בתגובה לדבריו התפרץ ד"ר אלי להר, יו"ר הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב לשעבר, "אם המו"מ היה מתחיל בפברואר, אולי עכשיו היה טוב יותר".

אגודת הסטודנטים בתל אביב החליטה ללכת יד ביד עם הסגל הזוטר ולסייע להם בכל הקשור במאבקם. הבוקר הפגינו הסטודנטים למען הסגל ואף שיבשו את הלימודים למשך שעתיים. לטענת יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א, גיל גולדנברג, על אף שכיום הם סטודנטים מן המניין, בקרוב חלק מהסטודנטים יחלו את המסלולים לתארים מתקדמים ויהפכו בעצמם לסגל זוטר באוניברסיטה.

הסגל הזוטר כולל כ-5,000 מרצים - מחצית מכוח ההוראה באוניברסיטאות. רובם מועסקים כיום בתנאים בעיתיים, וללא זכויות סוציאליות ופנסיה. במהלך השביתה האחרונה של הסגל האקדמי הבכיר, המשיכו אנשי הסגל הזוטר בעבודתם ובמקביל ניסו לנהל משא ומתן על תנאיהם, לטענתם, לשווא.

לפני כשלושה חודשים גיבשה שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, מתווה להעסקת הסגל הזוטר בתנאים הולמים. על פי הערכות המועצה להשכלה גבוהה, עלותו של מתווה תמיר מוערך ב-54 מליון שקלים – כ"עשירית מעלות הסדר שחיקת השכר מול הסגל האקדמי הבכיר", על פי ארגוני הסגל הזוטר.

"אנחנו מקווים להתייחסות רצינית יותר מוועד ראשי האוניברסיטאות", אמר יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, שיאון קורן. "עוד בפברואר הבטיחו לנו ראשי האוניברסיטאות לקיים מו"מ ענייני שישים סוף לגרירת הרגליים שלהם- אולי היום נזכה למימוש ההבטחה", הוסיף קורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully