וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אם לא ייפסק הטרור ניאלץ לפעול בעזה"

יהושע בריינר וניר יהב

12.5.2008 / 13:05

שר הביטחון דן עם ראש המודיעין המצרי על הצעת הרגיעה עם הפלגים הפלסטינים. "אנו מעוניינים להגיע לפתרון סוגיית שליט בהקדם"

"ישראל לא תוכל להבליג על המשך פעילות הטרור והירי מעזה. אם לא ייפסקו הירי והטרור, ישראל תאלץ לפעול באופן נרחב ברצועה". כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק בפגישתו עם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן במהלך פגישתם, שנערכה בביתו של ברק בתל אביב וערכה כשעה. הוא הדגיש כי הברחות אמצעי הלחימה לרצועה חייבות להיפסק.

ברק הדגיש בפני עמיתו המצרי, כי ישראל רואה בשחרור שליט ובהתקדמות מיידית במשא ומתן לשחרורו מרכיב מרכזי בהסדרת המצב הביטחוני ברצועת עזה: "נושא שחרורו של גלעד שליט חייב להיות חלק מהסדר הרגיעה ברצועת עזה". הוא הוסיף כי ישראל תמשיך לשמור לעצמה את חופש הפעולה בגדה המערבית.

לאחר הפגישה נשאל סלימאן מהן ציפיותיו מהפגישה עם הצד הישראלי. בתגובה אמר כי יש לו "ציפיות רבות" בנוגע להשגת רגיעה בין ישראל לחמאס. בפגישה השתתף גם ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (במיל.) עמוס גלעד.

בכיר חמאס ושר החוץ לשעבר, מחמוד א-זהאר, מסר בתגובה לביקורו של סלימאן כי הוא מקווה שישראל תקבל את הצעת הרגיעה המצרית. "בפני ישראל ניצבת הזדמנות לקבל את הצעת הרגיעה. אני מקווה שישראל תשמיע את קול ההגיון ושהמצור יוסר. אם היא לא תקבל את ההצעה – נמשיך בדרך ההתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully