וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש האדמה בסין: מעל 10,000 הרוגים

גיל קדרון

13.5.2008 / 1:00

בסין מעריכים כי במחוז סצ'ואן בלבד נהרגו לפחות 10,000 בני אדם. 900 ילדים עדיין קבורים תחת ההריסות. 2 ישראליות טרם אותרו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק וגדי ויינסטוק)

לפחות 10,000 בני אדם נהרגו ועוד 10,000 לפחות עדיין קבורים תחת ההריסות במחוז סצ'ואן שבדרום מערב סין, כתוצאה מרעידת האדמה החזקה שפקדה אתמול (שני) את האזור. מטה החירום במחוז סיצ'ואן דיווח כי 80% מהבתים במחוז בייצ'ואן צ'יאנג, שבצפון מזרח סצ'ואן, נהרסו. מוקד הרעש, בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר, היה 57 קילומטר מצ'נגדו, בירת מחוז סצ'ואן, בקצה המזרחי של הרמה הטיבטית. מוקדם יותר דווח, כי כ-900 תלמידים נקברו תחת הריסות שני בתי ספר שקרסו במהלך רעידת האדמה, מתוכם הצליחו לחלץ 50 גופות.

נשיא סין הגיע למקום

נשיא סין הו ג'ינטאו הודיע כי המדינה תצא ל"מאמץ כולל" במטרה לעזור לקורבנות האסון, כך דווח ברשת הטלוויזיה הבריטית BBC. הנשיא עצמו וראש הממשלה וון ג'יהבאו יצאו למחוז סצ'ואן, כמו גם חיילים וצוותי סיוע. תנודות הקרקע הורגשו אף בבייג'ין, שמרוחקת יותר מ-1,000 ק"מ מצ'נגדו, ובהאנוי, בירת וייטנאם, ששוכנת מדרום לסין, בהונג קונג, שנחאי, טייוואן ותאילנד.

הטלוויזיה המקומית בישרה כי לא נגרם נזק לעיר צ'נגדו, בה חיים כ-10 מיליון תושבים, כמו גם לסכר החדש הסמוך, בערוץ הנמר המדלג, שיושב על נהר היאנגצה. העובדים ברבעים הכלכליים של צ'נגדו נהרו לרחובות כשהבניינים החלו להתנועע מצד לצד, אך מסרו כי נראה שהבניינים החזיקו מעמד היטב.

דובר של הוועד האולימפי בבייג'ין אמר כי אתרים הקשורים לאולימפיאדה לא נפגעו ברעידת האדמה.

זעמת האלים?

על פי המסורת הסינית, אסונות טבע מלמדים, כי האלים אינם מרוצים מהשלטון הנוכחי, ובהיסטוריה הסינית הארוכה נפלו כמה וכמה אימפריות בעקבות רעידות אדמה, בצורות וסופות שלגים.

בחודש מרץ האחרון הורגשה רעידת אדמה בעוצמת 7.2 במחוז המערבי של סין, שינג'יאנג, ובמהלך חגיגות ראש השנה הסיני נראו במדינה סופות שלגים עזות, מהן נהרגו עשרות. כמו כן, נגרם תוהו ובוהו במערכות התחבורה והחשמל במדינה המאוכלסת בעולם, אשר שיבש את חייהם של כ-80 מיליון תושבים, וגרם להשבתת עשרות מפעלים, נמלים ושדות תעופה.

2 ישראליות נעדרות

שתי סטודנטיות ישראליות, הלומדות רפואה סינית באוניברסיטת צ'נגדו, טרם יצרו קצר עם משפחותיהם. השתיים הם חלק מקבוצה של 15 סטודנטים , מטעם "מכללת רידמן". שאר הסטודנטים יצרו קשר עם משפחותיהם ומסרו כי שלומם טוב.

"ידוע לנו שיש ישראלים באזור בנוסף לשתי הסטודנטיות, ואנחנו בקשר עם רובם", אמר הערב דובר משרד החוץ אריה מקל לגלי צה"ל. "אנחנו חושבים שקווי הטלפון נפלו, ומקווים שזו הסיבה בגללה אי אפשר ליצור איתם קשר". מקל הבהיר, כי "אנחנו לא מבינים כאן את הגדול של סין, 100 מיליון תושבים מתגוררים שם".

נשיאת "מכללת רידמן", סאלי רידמן: "פתחנו חדר מצב מיוחד אליו זורמים כל הזמן דיווחים מגורמים מוסמכים מאוניברסיטת צ'נגדו באשר למתרחש, וכן מסטודנטים אחרים של המכללה המצויים עמם בקשר שוטף". לדבריה, "אנו מקבלים עדכונים משגרירות סין בתל אביב ונמצאים בקשר הדוק עם חדר המצב במשרד החוץ" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully