וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מתקפלת: חודשה אספקת הדלק לעזה

12.5.2008 / 9:48

אלפי ליטרים של דלק הועברו דרך מעבר נחל עוז לרצועה. לראשונה מזה זמן רב, יועבר גם סולר למכונית בעזה

ישראל חידשה הבוקר (שני) את אספקת הדלק לרצועת עזה. רשויות הביטחון הורו לפתוח את מעבר נחל עוז ולהעביר דרכו אלפי ליטרים של סולר לתחנת הכוח ברצועה, וכן סולר לצרכי תחבורה וגז בישול. לאור זאת צפויה תחנת הכוח לשוב לפעול מאוחר יותר היום, וזאת לאחר שהפסיקה את פעילותה ביום שבת.

זוהי הפעם הראשונה מזה תקופה ארוכה שישראל העבירה דלק לרצועה לצרכי תחבורה. יצוין כי בשבועות האחרונים סגרה חברת "דור אלון", המפעילה את מעבר נחל עוז, את המעבר שעות ספורות לאחר שנפתח בשל ירי פצצות מרגמה.

חידוש אספקת הדלק לרצועה נעשתה על רקע לחץ בינלאומי על ישראל. ראש מטה המבצעים באונר"א, ג'ון גינג כינה את סגירת המעברים "מהלך בלתי חוקי" והאשים כי "ישראל גורמת לאסון הומניטרי ברצועת עזה".

בסוף השבוע הודיעה הרשות לאנרגיה הפלסטינית כי בשל מחסור חמור בדלק, תחנת הכוח היחידה ברצועת עזה הפסיקה לפעול. בתוך כך, גורמים פלסטינים בעזה מסרו כי לאור הפסקת פעילות תחנת הכוח בעזה , יש הפסקות חשמל רבות ברצועה. "בשל מחסור בסולר, הפסיקה תחנת הכוח לפעול. באזורים רבים ברצועה אין כלל חשמל. באזורים אחרים מספקים חשמל לשעתיים, מנתקים לארבע שעות וכך הלאה", מסרו הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully