וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח בבחירות בסרביה: "לא נכיר בקוסובו"

12.5.2008 / 0:30

נשיא המפלגה הפרו-מערבית בוריס טאדיץ' הכריז על ניצחון בבחירות לפרלמנט. האיחוד האירופי: "הדרך לאיחוד תהיה מהירה יותר"

נשיא המפלגה הפרו-מערבית בסרביה בוריס טאדיץ' הכריז על ניצחון בבחירות לפרלמנט שנערכו אתמול (ראשון). עם זאת, נראה כי הוא לא זכה במספר מושבים מספיק על מנת לכונן ממשלת רוב. משקיפים עצמאיים בבחירות אמרו כי התוצאות "מפתיעות מאוד": לפי התוצאות המוקדמות, טאדיץ' ושותפיו גרפו 39% מקולות הבוחרים.

"ללא ספק, הסרבים אישרו דרך אירופית ברורה עבור סרביה", אמר טאדיץ' לתומכיו במטה המפלגה שלו לאחר שהכריז על ניצחון. הוא הוסיף כי "הממשלה שנקים לא תכיר בקוסובו".

המפלגה הלאומנית-קיצונית של טומיסלב ניקוליץ', שהקמפיין שהובילה דגל בסרוב לאיחוד האירופי, השיגה 28.6% בלבד מהקולות, שיעור נמוך בהרבה מהתחזיות. לא ברור אם המפלגה הליברלית-דמוקרטית הקטנה יותר הצליחה לחצות את רף חמשת האחוזים הנחוצים למושבים במליאה. אם אכן כך, טאדיץ' יפסיד בני ברית חיוניים.

האיחוד האירופי בירך על ניצחונו הצפוי של טאדיץ'. מהאיחוד נמסר כי משמעות הדבר היא שסרביה תנוע מהר יותר לעבר חברות האיחוד האירופי.

המחלוקת לגבי הכרזת העצמאות החד צדדית של חבל קוסובה (לשעבר קוסובו), האלבני ברובו, בפברואר והכרתן של מרבית מדינות האיחוד בעצמאות זו הובילה במרץ לקריסת הקואליציה השברירית בין המפלגה הדמוקרטית וראש הממשלה וויצ'סלב קוסטוניצה. קוסטוניצה הסביר כי החליט להתפטר עקב כישלונו לשכנע את שרי ממשלתו הפרו-מערביים לדחות את ההתקרבות עם האיחוד האירופי בתגובה על הכרזת העצמאות של קוסובה מסרביה ב-17 בפברואר. קוסטוניצה האשים גם את השרים הפרו-מערביים בממשלתו באי-תמיכה במאמציו לשמור על קוסובה כחלק מסרביה וקרא להחלטת מדינות האיחוד להכיר בעצמאות החבל "בלתי חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully