וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: הושגה הפסקת אש עם חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.5.2008 / 23:47

הרגיעה הגיעה לאחר קרבות קשים בין אנשי הארגון לנאמני מנהיג הדרוזים. הליגה הערבית תשגר משלחת תיווך: "רוצים להציל את לבנון"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה פואד סניורה סייר היום (ראשון) באזור הקרבות בביירות, ואמר לעיתונאים שהתלוו אליו, כי "אפילו ישראל לא העזה לעשות במלחמת לבנון השניה את מה שעושות כעת המיליציות החמושות בביירות".

הליגה הערבית הודיעה הערב שתשלח ללבנון משלחת תיווך בניסיון להביא לרגיעה במדינה. בראש המשלחת יעמדו מזכ"ל הליגה עמר מוסא וראש ממשלת קטאר, שייח' חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני. בקרבות בין אנשי חיזבאללה לבין תומכי ממשלת לבנון נהרגו בימים האחרונים 53 בני אדם, ועוד 128 נפצעו.

עמרו מוסא אמר הערב במסיבת עיתונאים כי "אנחנו רוצים להציל את לבנון". מוסא אמר כי שרי הליגה הערבית מגנים את "השימוש באלימות להשגת מטרות פוליטיות". לדבריו, מועד הנסיעה ייקבע בתיאום עם מנהיגי לבנון.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי האש הופסקה לאחר עימותים חריפים שפרצו בהרי לבנון בין נאמני המנהיג הדרוזי וואליד ג'ונבלט לבין האופוזיציה בראשות חמושי חיזבאללה, וכי צבא לבנון מתפרש באזור. הפסקת האש נכנסה לתוקף כבר בשעה שש בערב אולם רק כעת היא מתבצעת בשטח.

8 הרוגים בקרבות בהר הלבנון

מוקדם יותר היום התחדשו הקרבות בין חיזבאללה לתומכי הממשלה בלבנון, כשבין חמושי חיזבאללה לתומכי המנהיג הדרוזי וואליד ג'ונבלאט התפתחו חילופי אש בהרי לבנון, שכתוצאה מהם נהרגו שמונה בני אדם.

רשת הטלויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", דיווחה כי חמושי הארגון הצליחו להשתלט על העיירה אל-עזוניה בנפת עאליה שבהרי לבנון. במקום התנהלו חילופי אש כבדים בין חמושי הארגון לבין תומכי ג'ונבלאט ונעשה שימוש ברובים וברקטות.

עדכון ראשון: 11:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully