וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין מקיין והחונטה הצבאית במיאנמר

טלי גולדשטין

11.5.2008 / 16:23

"ניוזוויק" דיווח כי שירותי משרד היח"צ, שהיה אמור לפקח על הוועידה הרפובליקנית, נשכרו ע"י החונטה במיאנמר. בעל המשרד התפטר

בעל משרד יחסי ציבור, שאת שירותיו בחר קמפיין מקיין כדי לארגן את הוועידה הרפובליקנית הלאומית הקיץ, התפטר מתפקידו אמש (שבת). זאת לאחר שכתב העת השבועי "ניוזוויק" דיווח כי שירותי המשרד נשכרו על ידי החונטה הצבאית השלטת במיאנמר.

לפי דיווח ה"ניו יורק טיימס", אמר דאג גודייר בהצהרה כי הוא מתפטר מתפקיד מתאם הוועידה, שתיערך ב-1-4 בספטמבר בעיר מיניאפוליס, "כדי לא להפוך לגורם נוסף המהווה הסחת דעת בקמפיין". עוד אמר גודייר בהצהרה כי הוא ממשיך לתמוך במקיין לנשיאות ומאחל לו הצלחה בקמפיין.

גודייר מכהן כמנכ"ל ושותף מייסד של "קבוצת DCI", לה משרדים בוושינגטון ובפניקס. הוא הציע את התפטרותו לאחר ש"ניוזוויק" דיווח כי החברה שלו קיבלה ב-2002 תשלום בסך 348 אלף דולרים על מנת לייצג את החונטה.

מנהיגי מיאנמר (לשעבר בורמה), ספגו ביקורת נרחבת בגין הקשיים שהערימו בפני צוותי סיוע החירום שהגיעו להציע עזרתם למדינה לאחר סופת הציקלון הקטלנית שפקדה אותה בשלישי במאי. ארצות הברית הוקיעה את הממשל הצבאי כאחד מהמשטרים המדכאים ביותר בעולם ומקיין, הסנאטור הרפובליקני מאריזונה, ידוע בהתנגדותו רבת השנים למשטר. במהלך הקמפיין שלו לנשיאות, קרא מקיין למנהיגי מיאנמר להביא לקצה את מדיניות הפרת זכויות האדם.

מינוי רגיש

במאמר שכתב מקיין יחד עם הסנאטור מיץ' מק'קונל ב-2005 בעבור ה"וול סטריט ג'ורנל", נאמר בלשון שלא משתמעת לשתי פנים: "החונטה כולאת כבדרך קבע פעילים למען דמוקרטיה, מענה אותם ואף רוצחת אותם. המשטר הצבאי הבורמזי משתמש באונס כבנשק והורס את חייהן של נשים וילדות חפות מפשע. חיילים ילדים הם תופעה שכיחה בצבא. ייצור סמים הוא עסק רווחי והברחות סמים למדינות הסמוכות הן עניין של מה בכך".

"ניוזוויק" דיווח כי ממסמכים של משרד המשפטים האמריקאי עולה כי "קבוצת DCI” דחפה בארצות הברית ל"תחילתו של דיאלוג שיוביל לפיוס פוליטי" עם החונטה וניהלה קמפיין ציבורי על מנת לשפר את תדמית החונטה.

מינוי של גודייר הוא נושא רגיש בעבור מקיין. הוא בא לאחר שהסנאטור ספג ביקורת על כך שגייס לשורות הקמפיין שלו לוביסטים ולוביסטים לשעבר. נקודה נוספת היא העובדה שמקיין מתכונן לאפשרות כי יתמודד בבחירות הכלליות מול הסנאטור הדמוקרטי ברק אובמה, שעשה לו שם כמועמד שאינו משתמש לעולם בשירותי לוביסטים.

גורם במחנה מקיין מסר כי הקמפיין מצריך את התפטרותו של גודייר. עדיין לא ברור מי המועמד להחליפו. "אנו מכבדים את החלטת גודייר ומצפים בקוצר רוח לוועידה בספטמבר", אמר בריאן רוג'רס, דובר הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully