וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ברצועה: עזה על סף קריסה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.5.2008 / 14:55

אלפי תושבים שביקשו לצאת לטיפול רפואי במצרים נותרו ללא מענה, ובאזורים רבים אין חשמל וגז. ”הלחץ על התושבים יותר גרוע ממלחה”ע”

על אף פתיחת מעבר רפיח לפלסטינים הנזקקים לטיפול רפואי, נותרו אלפים בעזה מבלי שהצליחו לעבור למצרים לקבלת טיפול. גורמים ברצועת עזה מסרו לוואלה! חדשות, כי אתמול (שבת) הגיעו אלפי עזתיים חולים למעבר רפיח אולם עשרות בודדות - בין מאה למאתיים איש בלבד - הורשו להיכנס למצרים על מנת לקבל טיפול רפואי. האלפים הרבים שנותרו בעזה חשו כעס ומרמור.

"הגיעו למעבר רפיח אלפי בני אדם ומתוכם קיבלו כמאה אנשים", אמרו לוואלה! חדשות גורמים בעזה. "לפי מה שאמרו לנו, המצרים היו אמורים לקבל את כל החולים הפלסטינים שבידיהם אישור לכך. ולכן רבים מתושבי עזה חשים תסכול רב". לדברי הגורמים, נכון להיום בצהרים, המצרים לא אפשרו לעזתיים העובדים ולומדים בחו"ל להיכנס למצרים ומשם לטוס, כפי שסוכם בין מצרים לארגונים הפלסטינים.

"הרחובות ריקים לגמרי"

הגורמים בעזה התייחסו גם למחסור בדלק ומסרו, כי לאור הפסקת פעילות תחנת הכוח בעזה אתמול בערב, יש הפסקות חשמל רבות ברצועה. "בשל מחסור בסולר, הפסיקה אתמול בחמש בערב תחנת הכוח לפעול. באזורים רבים ברצועה אין כלל חשמל. באזורים אחרים מספקים חשמל לשעתיים, מנתקים לארבע שעות וכך הלאה", מסרו הגורמים.

תושבים מעזה סיפרו לוואלה! חדשות, כי לאור משבר הדלק החמור הפוקד את הרצועה, פלסטינים רבים אינם מצליחים להגיע לעבודתם. "ביום חמישי האחרון לא יכולתי להגיע לעבודה בשל מחסור בסולר", אמר אחד התושבים. "רואים מספר זעום של מכוניות בכבישים, הרחובות ריקים לגמרי", אמר תושב אחר. "כל מגזר התחבורה התמוטט לגמרי. בנוסף לעובדים שאינם מגיעים לעבודה, גם סטודנטים לא מגיעים לאוניברסיטאות".

"עם המחסור באוכל אנחנו מצליחים איכשהו להסתדר, אבל המחסור בדלק הוא הקשה ביותר", אומרים התושבים. לדברי אחד מהם, המחסור בגז בישול יוצר מצב שבו אין גז בבתים ולכן הם נאלצים לאלתר. "אני אישית כרתתי עצים ואיתם אני מדליק מדורה ומבשל אוכל לילדים", אומר תושב עזה. "אני מקשיב לחדשות, מקשיב לפרשנים, אבל ככל שעובר הזמן אני מבין שאין פתרון באופק. במלחמת העולם לא היה לחץ על התושבים כפי שיש על תושבי עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully