וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת הפרילנס?

יעל ולצר

12.5.2008 / 1:05

החינוכית תשלם 35 אלף שקל פיצויים לעובדת פרילנסרית שפוטרה "שלא בתום לב". נדחו טיעוני הטלוויזיה לפיטורים בעקבות צמצומים

35 אלף שקל פיצויים וביקורת חריפה הם חלק מפסק דין תקדימי, שפסק היום בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, כנגד הטלוויזיה החינוכית (טח"י).

השופטת חנה טרכטינגוט פסקה, כי עובדת פרילנסרית של טח"י שפוטרה, תקבל 20 אלף שקל פיצויים על פיטורין שלא כדין, ועוד 15 אלף שקל פיצוי נוסף על הוצאות המשפט. בכך דחה בית הדין לעבודה את טענות טח"י, שפיטורי העובדת נעשו במסגרת צמצום והתייעלות של כוח אדם בטלוויזיה החינוכית.

עוד ב-2007 יצרה טח"י נוהל חדש לפיו נקלטים עובדים חדשים, כולל פרלינסרים שכבר הועסקו שם, בהסכם העסקה כקבלנים שהיווה "הסכם למען שירותי הפקה". לפי ההסכם החדש, העובד יוכל לעבוד בחברה 10 חודשים בלבד ולאחריה תופסק עבודתו. בית הדין לעבודה קבע בפסיקתו הנוכחית, כי שיטת העסקה זו של טח"י עוקפת את חובותיה החוקיות של טח"י כלפי עובדים חדשים, ויצר מנגנון מלאכותי של עבודה זמנית, ופיטורין שנעשו שלא בתום לב.

עו"ד ערן גולן, מי שייצג את העובדת הפרילנסרית שפוטרה, טוען שיש בהחלטה תקדימית זו משמעות מרחיקת לכת בכל הקשור לשיטות העסקה של פרילנסרים בשירות המדינה והמיגזר הפרטי. פסיקה זו מחייבת מעתה מוסדות ציבוריים נוספים להפסיק את שיטות ההעסקה הפסולות הללו.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה, כי הם בודקים כרגע את פסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully