וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 10

שגיא מנדלבוים

11.5.2008 / 12:18

תתכוננו להיפרד מלורן האגדית: רגע לפני הסוף, שגיא עוד מספיק ללמוד ממורתו על מעשי הקסם של קלף הקוסם

השיעור עם לורן התקיים בשמורת טבע מדהימה, בין שועלים, חיות בר ובעלי חיים אחרים שהופתעתי לראות. התיישבנו ולורן התחילה את השיעור. "היום נתחיל ללמוד את הקלפים של הסדרה המרכזית", אמרה לורן מיד לאחר שהתיישבנו על החול, "ולכן היינו צריכים למצוא מקום שבו תהיה במיטבך".

האמת היא, שקצת נעלבתי. חשבתי שאני תמיד במיטבי, השקעתי את כל משאביי בשיעורים של לורן ונהגתי להגיע אנרגטי, ערני ומוכן לכל. רציתי למחות, אך לורן הקדימה אותי.
"אל תיעלב", היא אמרה, "גם אתה, התלמיד המצטיין שלי (והעובדה שלמיטב ידיעתי הייתי התלמיד היחיד שלה, גררה פרץ של צחוק ספונטני), זקוק למקום בו תוכל לקלוט טוב יותר ולמשך זמן ממושך יותר - וזה המקום שחיפשנו. "אם כך נתחיל", המשיכה לורן כאילו מבקשת אישור ממני , "בהסברים כללים על היקום וכיצד הוא עובד".

הרצון הוא ההתחלה של הכל

"היקום, בניגוד למה שנהוג לחשוב, הוא מערכת פסיבית. כל שהמערכת עושה הוא לשלוח את אותן אין-ספור אנרגיות עצומות למרחבי הקיום. שליחת האנרגיות ותיעולן נעשית בצורה מושלמת. המערכת כה מורכבת עד שאנחנו אפילו לא מצליחים להרגיש שכל דבר הוא אנרגיה: אתה, אני, השמים, החול, הכל זו אנרגיה.
היקום לא מחליט מה יקרה וכיצד נשתמש באנרגיות שהוא שולח. בזכות אנרגיות אלו, כל רעיון או מחשבה יוכלו להתממש. היקום רק שולח את האנרגיות, אנחנו אלה שצריכים לעשות משהו עם האנרגיות האלו.

המנגנון שבאמצעותו נעשה זאת נקרא - רצון. הרצון הוא היחידה הפועמת בלב היקום, הבחירה החופשית, זה העושה שימוש באנרגיות השונות ומנתב אותם לפי רצוננו. היקום אינו מתערב בכך, אנחנו עושים את העבודה לטוב או לרע. הרצון הוא מנגנון עצמאי הנמצא בכל אחד מאיתנו, המושך למרחב שלנו את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום. הוא הכוח שמביא, הלכה למעשה, את כל הנחוץ לנו אל חיינו.

זהו המנגנון שתפקידו לאסוף באופן אקטיבי את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום ועל ידי העברתם למימד הקיום שלנו, נוצרת ההוויה שלנו, האנרגטית, הרוחנית, הנפשית ולבסוף גם הפיזית. ריכוז אנרגיות זה יוצר את גרעין החיים ובלעדיו לא נוכל להתקיים”.

“ומה יקרה כשנמות?" שאלתי.
“כשנלך לעולמנו”, השיבה לורן, "לא יהיה יותר כוח שיתפוס את שדות האנרגיה האלו וירכז אותם בנקודה אחת והם יתפוגגו לכל עבר. ניתן לדמות את הרצון לאיבר היושב באיזור החזה/בטן (אצל נשים המיקום נוטה יותר לעלות למעלה) המושך את הדברים שאנחנו צריכים בחיינו לתוך הקיום שלנו. מצד שני, הוא האיבר השומר על אחידות הקיום שלנו וניתן לחוש בו היטב כאשר נעמוד במצבי חירום או סכנה המתקרבת אלינו, אז נרגיש את הדגדוג בבטן/בחזה – זהו הרצון המנסה לשמור על האחדות שלנו.

הרצון, אם כן, הוא נקודת החיבור בין הרוח לחומר. הוא זה היוצר יש מאין. ממנו הכל מתחיל ומסתיים. הרצון הוא הכישוף, החוליה החסרה ביצירת היש מאין. כל דבר בחיינו הוא כישוף, מכיוון שהוא מתחיל בדרך שלא ניתן להבין אותה.

ניתן כמובן להסביר את התהליכים הנוצרים, אך לא ניתן להבין מדוע זה התחיל. מה יוצר את הכל בחיינו: מה גרם לזוג חברים להידלק אחד על השני לאחר חמש שנות ידידות, ומדוע זה לא קרה קודם? מה גורם ליזם לבנות קניון? ומה גורם לאדם לעזוב את מקום העבודה דווקא לאחר עשר שנים? אותו הדבר הקסום שנקרא הרצון. וזוהי החוליה החסרה היוצרת יש מאין".

אמנות החיים

"הקוסם הוא האמן של החיים", המשיכה לורן לאחר שתיקה ארוכה, "הוא יודע ליצור יש מאין, איך לגרום לדברים שהוא רוצה לקרות. הוא יודע מתי לחייך, מתי לכעוס, מתי להיות עקשן, מתי לוותר, הוא יודע להיות כל מה שצריך כדי להשיג את מה שהוא רוצה. זהו אדם שהוא כל יכול. הוא יודע לעשות להטוטים, הוא כריזמטי ותמיד נופלים בקסמיו.

דיוויד קופרפילד, אחד הקוסמים הבולטים, הצליח להעלים את פסל החירות לעיני מאות אנשים. ברור שזו אחיזת עיניים, אבל מה זה משנה? הוא קוסם! הוא הצליח לגרום למאות אנשים ולמיליוני צופים להאמין שהפסל נעלם. אז למי אכפת שזה "רק טריק", הוא קוסם! הוא גדול מהחיים, וזהו הקוסם של הקלפים - גדול מהחיים!

הקוסם שולט על כלים שאדם רגיל לא תמיד יכול לראות אותם. הוא יודע יותר, מלומד יותר, מנוסה יותר והכי חשוב - יש לו חיבור לאינטואיציה שלו. הוא קשוב לא רק כלפי חוץ, אלא גם כלפי פנים. זהו כוחו וזה מה שמאפשר לו להיות טוב יותר מכל אחד אחר. מעשיו נתפשים על ידנו כקסם, רק בגלל שאנחנו מוגבלים ביכולת התפישה שלנו. אי הידיעה הופכת את זה לקסם".

קלף הקוסם בקריאה

קלף הקוסם בקריאה מראה, שהשואל יודע מה הוא רוצה ואיך להשיג את רצונו. זהו קלף של עשייה. לשואל יש פוטנציאל, ידע ויכולת והוא יודע להשתמש בכל אלו כדי להשיג את מטרתו. הוא מחובר לכאן ועכשיו ובקלף נראה תוצאות. הקלף מראה, כי השואל מחובר לאינטואיציה, יש לו הבנה פנימית, דריכות וערנות המאפשרים לו לראות בבהירות מה נכון עבורו ומה הוא רוצה. הוא זריז, מגיב במהירות, יודע איך לפעול ולהגיע למטרה שלו. בקיצור, השואל הוא קוסם!".

"אבל זהו אינו קלף של חומר. הבעיה של קלף הקוסם היא שמדובר על קלף מייג'ור. זהו קלף של רוח, של תובנות ותיאוריות בלבד. אין זה מספיק כדי לקבוע אם יתרחש דבר, אם יהיה מימוש. נוכל לראות את תהליכי המימוש רק בקלפי המיינור ארקונה (הארקונה הקטנה) וללא קלף של ארציות, ללא נוכחות של המיינורים, לא נוכל להיות בטוחים כי זה יתגשם ושהפוטנציאל ימומש. במקרה כזה צריך להציג לשואל את הבעיה ולהסביר לו, שאמנם יש פוטנציאל, אך עליו להיות יותר פעיל כדי שיהיה מימוש. אם השואל לא יהיה פעיל, זה פשוט לא יקרה ולא משנה כמה חזק הוא קלף המייג'ור.

כשמופיע קלף כמו הקוסם, או כל קלף מייג'ור אחר, עלינו לשאול את עצמנו: "למה לא הופיע אס המטות". התשובה היא שלא יופיע הקלף, מכיוון שהשואל לא שם. הוא אולי רוצה להיות שם, אבל יש לו עוד דרך ארוכה. כדי להגיע למימוש ולהצלחה, השואל צריך להבין את המסר של הקלף ולכל קלף מייג'ור יש את המסר שלו, את הסיבה שבגללה השואל עלול שלא להגיע למימוש.

אם קלף הקוסם מופיע כתשובה סופית, צריך להבין כי יחד עם כל הדברים הנפלאים והמחמאות שחילקנו לשואל, יש כאן מסר: אם השואל לא יפעל, זה לא יקרה. הסיבה שבגללה לא הופיע אס המטות היא שהשואל כנראה מפחד להיות קוסם. הוא מפחד להשתמש בכוח שלו ולעשות את מה שהוא רוצה. יש גורמים המעכבים אותו, והוא מאפשר להם לעשות זאת. זה יכול להיות פחד, עצה לא נכונה, תחושת "לא נעים לי" ופעמים רבות זו בדיוק הבעיה של השואל. הוא צריך להיות קוסם! ליצור יש מאין וכל השאר לא רלוונטי.

עכשיו הכל תלוי בשואל. אם הוא יפעל ויהיה קוסם - הכל יצליח, אבל אם הוא ייתן לגורמים אחרים להשפיע עליו ולעכב אותו, לא יקרה דבר וכל התכונות הנפלאות של השואל יישארו פוטנציאל, תיאוריה בלבד".

"אני צריך דוגמה", התעקשתי.
"כשמופיע קלף הקוסם בשאלה כמו: 'האם אקבל קידום השנה?', התשובה היא שהשואל לא מספיק קוסם: הוא מפחד לבקש קידום, והבוס בטוח ייתן לו אם הוא יבקש, או שהוא לא מספיק קוסם בכך שהוא נותן לאחרים לרמוס את הרעיון המבריק שהיה לו. אם הוא יעשה את כל אלו, הכל יהיה נפלא והוא יגשים את כל רצונותיו. כל מה שהוא זקוק לו זו רק דחיפה קטנה".

כאן הסתיים השיעור שלי עם לורן, וכאן אנחנו מסיימים גם את השיעור שלנו ואת סדרת המאמרים הזו. בשבוע הבא נתרגל את חמשת הקלפים שלמדנו ותוכלו לצאת לדרך כשיש באמתחתכם יסודות נכונים וכלים שיעזרו לכם בהמשך תהליך לימוד קלפי הטארוט.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully