וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפופולריות של גורדון בראון בשפל חדש

טלי גולדשטין

11.5.2008 / 12:03

לפי מחקר חדש שפורסם בעיתון "אובזרוור", נרשמה ירידה חדה באחוזי התמיכה בר"מ בריטניה. 43% מעדיפים את יריבו דיוויד קמרון

מצבו של גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה, הולך מדחי אל דחי. לפי מחקר חדש שפורסם היום (ראשון) בעיתון הבריטי "אובזרוור", נרשמה ירידה חדה באחוזי התמיכה בראש הממשלה. רק 20% מבין בעלי זכות ההצבעה בבריטניה סוברים כי הוא עושה עבודה טובה. כמו כן, קיבל בראון דרוג נמוך יותר לעומת יריבו השמרן דיוויד קמרון בכל קטגוריה המודדת תכונה מנהיגותית, כגון יכולת, החלטיות, הגינות, אמינות, חוזקה וחביבות.

סקר דעת קהל שכלל 5,000 מצביעים, מספר גדול בהרבה מהסקרים הרגילים, חשף כי בראון מתקשה במאמציו לגייס את כבוד הציבור לאור הפסדי מפלגת הלייבור בבחירות המקומיות לפני כשבועיים. 75% ממשתתפי הסקר סוברים כי ביצועי בראון כראש ממשלה גרועים, בעוד כ-50% טוענים כי ביצועיו גרועים מאד.

ממצאי הסקר מראים גם כי אחוז שביעות הרצון הכללית מבראון צנח ב-55%. פחות מ-25% מהמצביעים חושבים כעת כי הוא האדם הטוב ביותר לתפקיד ו-43% סוברים כי יריבו קמרון ימלא את תפקיד ראש הממשלה טוב יותר.

משתתפי הסקר נשאלו גם באיזו ממשלה יבחרו אם ייאלצו לבחור בין ממשלה בראשות בראון או בראשות קמרון. 50% אמרו כי ממשלה שמרנית עדיפה על ממשלת הלייבור לעומת 32% בלבד שהעדיפו את ממשלת הלייבור.

בכל קטגוריה, בראון נתפס עתה באור שלילי יותר מאשר קמרון. קמרון נתפס בעיניי הציבור כאכפתי יותר, כשיר, החלטי, הוגן ומחובר לאדם שברחוב, אינטליגנטי, חביב ומתון. הוא קיבל דרוג גבוה יותר גם בקטגוריות האמינות והחוזקה.

בראון נאלץ להתמודד גם עם הדרישות לעצמאות סקוטלנד. אמש אמר כי יעשה כל שביכולתו על מנת להבטיח את היציבות של בריטניה.

טוני בלייר פחד מגורדון בראון

נזק נוסף נגרם להנהגת בראון לאחר שאמש (שבת) סגן ראש הממשלה לשעבר של טוני בלייר ג'ון פרסקוט חשף באוטוביוגרפיה שלו כי דחק שוב ושוב בזמנו בבלייר לפטר את שר האוצר בראון, אך כי בלייר חשש מדי מפני בראון. פרסקוט תיאר את בראון בספרו כ"מעצבן, מבלבל ומתרגז בקלות". פרסקוט טוען גם כי קרא לבראון להתפטר מתפקידו כשר האוצר ולהילחם בבלייר מהספסלים האחוריים, כחבר פרלמנט ולא כבעל תפקיד בכיר בממשלה. עם זאת, בראון חשש מלעשות צעד כה נועז.

פרסקוט, שכיהן כסגן ראש הממשלה במשך עשור, ידע יותר מכולם על העוינות העזה ששררה בין שני הפוליטיקאים. בספרו הוא חושף את המזג הסוער של מערכת היחסים ביניהם. לדברי פרסקוט, המתחים בין בראון לבלייר החריפו כשעלתה מפלגת הלייבור לשלטון בפעם הראשונה לפני כעשור. לאחר הניצחון בבחירות השניות ב-2001, עלו היחסים על שרטון. "במהלך הכהונה השניה, ביליתי יותר ויותר זמן כמתווך ומפייס. לפי התיעוד שלי, היו מאות שיחות טלפון, פגישות, פסגות וארוחות ערב שנסובו על הנושא של בלייר-בראון", כותב פרסקוט.

פרסקוט טוען כי בראון קיבל את הרושם שבלייר אמור לפרוש מתפקידו באמצע הכהונה השניה. השתהותו של בלייר לעשות כך עוררה את זעמו של בראון. "אני חושב שטוני פחד מבראון. הוא לא רצה להתמודד איתו. גורדון הוא עקשן וקשוח ולא מוותר עד שתראה את הדברים מנקודת מבטו. זה לא הסגנון של טוני. גורדון הוא טיפוס קשה, אך לעיתים טוני היה מגזים רק כדי לזכות באהדה".

לדברי פרסקוט, אשתו של בלייר שרי לא עזרה למצב. "היא ראתה בבראון כמעורר בעיות. היא לא רצתה שבראון ירוויח מהידרדרות היחסים בין השניים". לפי הדיווחים, ספר חדש של שרי בלייר יראה אור אף הוא החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully