וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: מניין ההרוגים עלה ל-28,458

טלי גולדשטין

11.5.2008 / 9:40

ארגוני הסיוע הבינלאומיים מיואשים מחוסר שיתוף הפעולה של הממשל הצבאי במדינה, ומזהירים מפני מגפה ב"ממדים אפוקליפטיים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

דור שלם של ילדים עלול להימחק מעל פני האדמה אם סיוע לא יגיע במהירות לכפרים מוכי הציקלון במיאנמר, כך מעריכים הבוקר (ראשון) גורמים בינלאומיים המיואשים מחוסר שיתוף הפעולה של החונטה הצבאית עם צוותי הסיוע המערביים.

לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, ארגוני הסיוע מזהירים מפני מגפה ב"ממדים אפוקליפטיים" ומ"טרגדיה בלתי ניתנת לתיאור" אם לא יצליחו להכניס למדינה אספקה של מים נקיים לשתיה ותרופות. לפי ההערכות האחרונות מניין ההרוגים בציקלון "נארגיס", שפגע במיאנמר בשני במאי, הגיע ל-116 אלף בני אדם. מבין 1.7 מיליון מחוסרי קורת הגג, מאות אלפים הם ילדים החשופים במיוחד למגפות הנובעות משתיית מים מזוהמים. דיווחים על דיזנטריה כבר צצו על פני השטח והחדש הוא מפני התפרצות של מגפת החצבת.

הבוקר, החלו לזרום ניצולים מסופת הציקלון מאזור הדלתא לערים הגדולות המחפשים בייאוש אחר מזון, מים ותרופות, אך צוותי הסיוע אמרו כי קרוב לוודאי שאלפים מהם ימותו אם אספקת ציוד החירום לא תגיע בזמן הקרוב. מקדשים בודהיסטים ובתי ספר בערים בהן הציקלון לא פגע במלוא עוצמתו משמשים כעת כמרכזי מקלט מאולתרים לנשים, ילדים ומבוגרים.

"אנו מודאגים מאד לגבי האפשרות של 'אסון שני'", אמר גרג בק מוועדת ההצלה הבינלאומית. "יש כבר סממנים של התפרצות כולרה, קדחת דנגי ומלריה. מגפות אלו ניתנות לטיפול אך ורק אם נקבל גישה לאזור. אלא אם כן יתבצע תזרים מסיבי של אספקה, מומחים וציוד נהיה עדים לטרגדיה בהיקף בלתי ייאמן", הוסיף.

הממשל הצבאי במיאנמר הסכים לקבל סיוע בינלאומי, לרבות מהאו"ם, אך הבהיר כי לא ייתן לצוותים בינלאומיים להיכנס לשטח המדינה. במקום זאת, הוא מתעקש להשתמש בציוד הצבאי שבידיו על מנת לנהל מבצע הצלה בלתי יעיל בעליל. ארגוני הסיוע של האו"ם שוקלים עתה להצניח ציוד לתוך מיאנמר על אף ההתנגדות של המשטר.

לפי הנתונים הרשמיים של ממשלת מיאנמר, מניין הנספים בציקלון עומד על 28,458 קורבנות ו-33,416 נעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully