וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשו הקרבות הקשים בהרי הלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.5.2008 / 16:36

לאחר שעות של שקט יחסי, פרצו עימותים קשים בין חמושי חיזבאללה לתומכי מנהיג הדרוזים ג'ונבלט. בקהיר נועדים שרי החוץ הערבים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הקרבות בין חיזבאללה לתומכי הממשלה בלבנון התחדשו היום (ראשון) בצהרים, כשבין חמושי חיזבאללה לתומכי המנהיג הדרוזי וואליד ג'ונבלאט התפתחו חילופי אש בהרי לבנון.

במקביל, החלה בקהיר פגישתם של שרי החוץ של הליגה הערבית במטרה לדון במשבר בלבנון. כצפוי, שר החוץ הסורי וואליד מועלם נעדר מהפגישה. הנציג הסורי בליגה הערבית מסר כי מועלם נעדר מהפגישה בשל מות אחותו ביום שישי.

במהלך עימותים שפרצו הלילה בין תומכי הממשלה לבין חמושי חיזבאללה בעיר טריפולי שבצפון לבנון, נהרגה אישה ונפצעו מספר אנשים נוספים. בכיר ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כ-7,000 מתושבי טריפולי ברחו מבתיהם בשל העימותים שם.

מקורות בלבנון מסרו כי לאחר שעות של עימותים בעיר טריפולי, כעת שורר שם השקט. לפי הדיווחים, צבא לבנון התפרש באזור המהומות, בכניסה הצפונית לעיר.

בביירות, לעומת זאת, שרר שקט יחסי לאחר ארבעה ימים עקובים מדם, שבמהלכם נהרגו 37 בני אדם. אתמול אחר הצהריים הסכימו חמושי חיזבאללה לסגת מרחובות העיר וצבא לבנון התפרש ברחבי הבירה. אחר הצהריים צפויים להתכנס שרי החוץ של הליגה הערבית על מנת לדון במצב בלבנון.

אמש התקפלה ממשלת סניורה נוכח דרישותיו של חיזבאללה, כאשר הודיעה כי לא תדיח מתפקידו את האחראי על שדה התעופה של ביירות, שפוטר על ידי ממשלת לבנון. בנוסף מסרה הממשלה כי לא תפגע ברשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה ובכך נסללה הדרך לנסיגת חמושי חיזבאללה מביירות.

בתגובה לאירועים האלימים בביירות אמר אתמול ראש ממשלת לבנון פואד סניורה כי ממשלתו אינה מפחדת מהנשק של חיזבאללה. "לחיזבאללה יש כעת בעיה עם כל לבנון ולא רק עם ממשלת לבנון והחלטותיה", אמר במסיבת עיתונאים שכינס בביירות. סניורה הבהיר כי ממשלתו לא תתיר המשך של המהומות הנוכחיות. "לבנון לא תשקוט נוכח מבצעי ההפיכה. לא נקבל פגיעה בחירות של העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully